Senaste Kommentarerna

måndag 24 januari 2011

Jesus ge mig ett tecken - INTE

Ni ska veta att jag är kallsvettig nu. Det går inte en dag utan att jag oroar mig över vem som ska bli ny partiledare för Socialdemokraterna. Nu när Pär Nuder har sagt Nej nej nej, är jag extra förvirrad.
Idag vankade jag av och an i köket och frågade mig själv "Vad skulle Jesus ha gjort i den här situationen", snälla Jesus ge mig ett tecken.
Plötsligt ringde det på ytterdörren och när jag öppnade stod där en grävling och i sin famn hade han en katt.

Mardröm
Vad betydde det här? Vad var det Jesus ville meddela mig genom detta tecken?

Vill Jesus säga att Socialdemokraternas nya partiledare blir Sven-Erik Österberg eller Anders Lago eller Tomas Eneroth eller Veronica Palm eller Lena Sommestad eller Stefan Löfvén eller Maud Olofsson ?

Plötsligt slår det mig att Jesus kanske inte är den bästa personen att fråga om råd. Killen gjorde ju trots allt ett antal korkade val som ledde till att han blev korsfäst.

Nej! Med en välriktad fot sparkade jag ut tecknet och stängde dörren. Jesus kan leda sina får(skallar) till fördärvet men mig ska han inte dra ner i skiten. Och till Socialdemokraterna säger jag: Gå ihop med Moderaterna! Då kan den nya alliansen kalla sig för den "Nygamla Arbetarpartiet".

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

1 kommentarer: