Senaste Kommentarerna

onsdag 19 januari 2011

Kan det vara Keruber ?

Keruber
Keruber, jag tror att det är keruber.
Tjejen i kassan tittade på mig som om jag var dum i huvudet, och jag tyckte att hon borde kunna sitt sortiment.
På vägen hem från jobbet stannade jag till på Ica Stormarknad och såg ett par fina blommor i kruka. Tänkte att dom skulle jag kunna ge till min fru som är pysslig av sig. Inte tänkte jag på vad blommorna hette. Är det någon som bryr sig idag, då allting har en streckkod på sig.
Men i kassan fungerade inte streckkoderna och tjejen frågade mig vad blomman hette. Hur fan ska jag veta det, jag är väl ingen botaniker. Jag tyckte dom såg snygga ut och köpte dem. Passar det inte så lägg tillbaka dem...

Så sa jag självfallet inte. Istället kände jag mig dum och svarade att det var Keruber. Tjejen bläddrade i en mapp men kunde inte hitta några keruber i listan. Då konstaterade vi att det inte var keruber. Till slut kom en vetgirig kund och besvarade frågan. "Det är en Dalia" sa hon, sådana har jag fullt i köksfönstret och dom blommar så fint, bla bla bla...bla bla bla.

Vi tackade för hjälpen men tanten stod fortfarande och pratade om sina krukväxter medan jag snabbt packade in varorna i mina kassar. Under tiden fick jag veta att jag skulle akta mig för mjöldagg och mjöldaggssvamp och vilket elände detta var.

Väl hemma blev min fru givetvis glad och förvånad över hur mycket jag kände till om Dalior. Men lyckan blev kortvarig då hon upptäckte att jag glömt köpa med morötter.

Ahhhh!


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: