Senaste Kommentarerna

tisdag 25 januari 2011

Förbannade drömmar

Jag misstänker att det finns en koldioxidläcka någonstans i min lägenhet.
Detta på grund av att jag har haft lite konstiga drömmar nyligen, och gårdagens var inget undantag. Det var om min gamle vän Fredrik Magnusson. Drömmen hade en flygande start och började i Fredriks's kontor med mig sittande mittemot honom med hans skrivbord emellan oss. Fredrik satt vid sitt skrivbord och plöjde igenom några papper, medan jag halvlåg i stolen och stirrade upp i taket på ett par infällda lysrör. Han frågade något i likhet med, "Minns du den där som hände med Micke?" Och jag utropade att inte nog med att jag mindes det, men att det också var ett avgörande ögonblick i mitt liv och jag hade precis kommit mig till att skriva en stor blogginlägg om det. Fredrik var upprymd när han drog fram en knippe handskrivna anteckningar ur sin byrålåda, och förklarade att han nyligen hade hittat alla anteckningar han hade gjort under pärsen som vi alla genomlidit. Han frågade mig om jag ville ha dem, och jag sa att det gjorde jag innan jag ryckte dem ur hans hand. Det verkade vara ungefär 15-20 vita sidor alla skrivit i blått bläck. Av någon konstig anledning hade han häftat ihop alla papper på nedre vänstra hörnet, men det störde mig inte så mycket.

Jag minns att jag upprymd av att äntligen få reda på om allt som hade hänt var verkligt och dessutom få reda vad Micke hette i efternamn. Och detta är den del som gör mig mest förbannad på drömmar - Fredrik sade Mickes efternamn och jag kände en enorm lättnad eftersom jag hade haft hans efternamn på tungspetsen under en längre tid. I samma ögonblick vaknade jag ur drömmen och kunde inte minnas efternamnet, men jag var ganska säker på att sista initialen var T och inte S.
Så jag antar att mitt undermedvetna minns Micke "Någonting", men att han inte är värdig mitt vakna sinnes uppmärksamhet. Så skit i honom.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: