Senaste Kommentarerna

söndag 9 januari 2011

Kommer Facebook att läggas ner den 15 mars?

En microsida på webben hävdar att Facebook kommer att läggas ner den 15 mars 2011. För att läsa anledningen till att Facebook läggs ner måste man först klicka på gilla-knappen.

Facebook

Jag klickade på gilla-knappen, men kom fram till en sida som sa "Sorry, nothing here...". Men genom denna handling bidrog jag till att sprida detta löjliga och falska meddelande vidare.

Frasen "Facebook shutting down March 15" är nu bland de mest sökta orden på Google, och ryktet sprids vidare på Twitter och Tumblr. Tusentals individer tror på allvar att detta är sant!

Facebook kommer givetvis inte att stängas ned! Stora företag läggs inte ned bara så där, utan någon anledning. Nyligen investerade Goldman Sachs $50 miljoner i företaget så hos Facebokk arbetas det febrilt.

Ryktet startade antagligen efter att skvallerbloggen Weekly World News skrev att Mark Zuckerberg var utmattad av att driva Facebook, och att om Facebook inte fanns skulle människor behöva gå ut för att träffa vänner.

Så, ryktena är överdrivna. Facebook kommer INTE att läggas ned.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

4 kommentarer:

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

önkar nästan att fb kuinde läggas ner bara för att det blivit så stort som det är nu :(

Jag vet inte riktigt om jag tror på det, men asså jag hoppas inte det, det är mitt liv.
Nej men jag älskar facebook. Det är bäst. Så bra , för jag kan chatta med mina gamla vänner!

Trodde det var sant när jag läste rubriken, blev besviken när jag läste vidare..

Tycker att Facebook tar upp för mycket tid, 90% av det man gör på facebook är helt onödigt, det enda som är nödvändigt är evenemang och sådana saker som underlättar planering av fester osv.