Senaste Kommentarerna

fredag 26 februari 2010

Varför jag älskar Margaret Thatcher


Låt mig börja med att säga att det inte är på grund av någon av hennes mer kända bedrifter. Det är inte på grund av att hon var Storbritanniens första kvinnliga premiärminister. Det är inte på grund av att hon fick Presidential Medal of Freedom av USA, Medal of Freedom av den republikanska senaten, utnämningen Freedom Award av Ronald Reagan, beskyddare av Grand Order of King Dmitar Zvonimir of the Republic of Croatia eller att hon fick fick förtjänstorden av Hennes Majestät Drottningen.

Det beror inte heller på att hon främjat en fri företagsamhet, eller att hon genomförde en stram penningpolitik för att kontrollera inflationen i England, inte heller för att hon sänkte skatterna och minska de offentliga brittiska utgifterna.

Nej! Det är ingen av ovanstående bedrifter som gjort att jag älskar Margaret Thatcher, utan det är en enda sak som jag tänker på och som gjort att jag handlöst fallit för denna Iron Lady. Och denna enda sak är mjukglass. Ja ni läste rätt...MJUKGLASS.


Efter examen från Oxford på 40-talet arbetade Margaret Thatcher som kemist hos J. Lyons and Co och deltog i ett team som arbetade med att vispa luft i glass och som sedan ledde till den älskade mjukglassen. För mig finns inget ljuvligare än en vanilj-mjuklass en varm sommardag.
Och för detta vill jag tacka baronessan Thatcher

0 kommentarer: