Senaste Kommentarerna

torsdag 11 februari 2010

Tysta och gömma

Censuren på Internet är en lustig företeelse. Och alla kan bli en censurerare, det är enkelt och går ut på att tysta och gömma det man inte vill ska synas. Ta tex Wael Abbas. I hans hemland anses hans blogg vara en nagel i ögat för regimen och varje blogginlägg kan leda till trakasserier i form av arresteringar, sabotage, kidnappningar och misshandel.
Min blogg startade jag 2009-11-05 och har idag mellan 5000-8000 besökare varje dag. Detta har nu blivit en nagel i ögat för många bloggare som avundsjukt lämnar anonyma kommentarer om att jag fuskar och så vidare.
Ogrundade anklaganden och anmälningar haglar från höger och vänster och jag får minst ett mail om dagen från Blogger om att de vill ha en översättning på något inlägg som blivit anmält.
Då jag inte är så duktig på bloggar och dyligt så har jag inte kunnat lägga in en räknare på sidan. Därför har jag använt Bubblerooms statistik som ett mått på antal besökare. Men nu har Bubbleroom förfalskat statistiken. Från att ha visat runt 5000-9000 besökare om dagen, visar nu diagrammet att jag har runt 90 besökare om dagen.
Antingen har jag fått fel siffror hela tiden eller så har Bubbleroom kapat mina besökssiffror. Varför? Ja antagligen för att jag inte lägger in deras reklam på min blogg, och därför är jag inte intressant för dom (dvs censur). Hur går snacket hos modebruttorna på Bubbleroom "Vi får se till att tysta och gömma hans blogg, vi tjänar ju inte ett öre på honom".

I vissa fall skulle nog censur vara aktuellt, men att fuska och bedra är ohederligt.

Hur som helst får jag nu skaffa mig en egen räknare, då Bubbleroom inte går att lita på.

Alfredo Larosa

0 kommentarer: