Senaste Kommentarerna

söndag 7 februari 2010

Kör kvinnor sämre än höns?

Nu tänkte jag återigen ta upp den stora stötestenen "Kör kvinnor sämre än höns?"

Det vi med stor sannolikhet vet är att äldre män har sämre luktsinne än yngre kvinnor och att vetenskapliga studier visat att höns konstaterats lukta sämre än kor, grisar och får. Tyvärr kan jag inte knyta ihop säcken med dessa teorier utan får gräva vidare i min iver att en gång för alla ge det definitiva svaret på universums största gåta.

Kvinnor i trafiken
Då tyvärr ingen hittills lyckats lära upp höns att köra bil måste vi kanske dra slutsatsen att kvinnor faktiskt kör bättre än höns. Fast om man skulle kunna göra en likhet kanske vi kan gå vidare med gåtan.

Skulle man kunna likställa yra höns med fulla män? För då skulle man kunna peka på den studie som gjordes på Uppsala Universitet (länken är tyvärr trasig). Där konstaterade man att fulla män körde bättre än nyktra kvinnor. Alltså borde slutsatsen bli att "höns kör bättre än kvinnor". Eller? Har jag fel?

Jag kanske är helt ute och seglar så därför låter jag frågan vila med en bild.

Trafikfara


Såg förresten att mannen Dolph fick höga betyg av... kvinnorna.

0 kommentarer: