Senaste Kommentarerna

tisdag 2 februari 2010

Ett rop på hjälp

Jag är med i några sociala nätverk bl.a Facebook och där har en tjej blivit kompis med mig som jag inte riktigt förstår mig på. Varför skickar man som ensam singel 19 årig tjej ut en bild på sig själv som ser ut så här.

Gravid

Å ena sidan kan den här bilden vara ett rop på hjälp. Å andra sidan finns det tyvärr unga tjejer som blir gravida för att bevisa något för sig själva och andra. Jag hoppas att den här tjejen inte är en sådan person.

Jag menar, vad kan man rimligtvis hoppas få ut genom att posta en sådan bild på Internet? Att en kille på måfå ska träda fram och säga "Visst, jag ska ta hand om dig och ditt barn och ge dig ekonomisk stöd" !!!

Ibland blir jag uppriktigt sagt ledsen. Är det inte i skolorna barnen lär sig att bli goda samhällsmedborgare.

5 kommentarer:

det är ju bara en bild, det är väl lite kul att ta bilder på sig när man e gravid ...

Precis, hon är säkert gad och lycklig över sin mage. och vill visa upp den ! Tror inte hon menar att någon ska komma å hjälpa henne. Sen kan man ju undra varför du lägger ut den i din tur?

Det var efter eget önskemål, eller ska man säga ett krav.

Alfredo

hm..tycker att man ska forst tanka om tjejens bakgrund,formodligen mentalt störd tjej..
mycket mojlig den ocksa som skrev :

"Anonym sa...

Precis, hon är säkert gad och lycklig över sin mage.."


Sant e privat och man kan ha den foto i sin foto album inte vissa mage till alla..inte snygg alls tycker jag och formodligen mana!
19 ar,singer och gravid..det sager allt om henne!