Senaste Kommentarerna

måndag 8 februari 2010

Min jobbcoach suger

Idag träffade jag min jobbcoach som jag fått från Arbetsförmedlingen och jag vill inte påstå att jag blev exalterad. Min coach var en ung tjej som tidigare hade jobbat som coach hos Startkraft i sex månader och som innan dess avslutat socionomprogrammet på Örebro universitet. Jag fick förklara för henne vad jobben jag sökte (Financial Controller/Business controller) innebar och fick sedan tips om att hon hade sett några lediga jobb som ekonomibiträde i Örebro.

Jag brast ut i skratt men var egentligen förtvivlad. När jag förklarade för henne vad jobbet som ekonomibiträde innebar, blev hennes ansikte röd som en ketchupflaska.

Hon ändrade sig snabbt och sa att hon menade "ekonomiassistent". Då fick jag förklara för henne på nytt att ingen ens skulle komma på tanken att anställa mig som ekonomiassistent.

Jag insåg plötsligt att hennes förtroende hos mig var stendöd. Jag lyssnade inte ens på vad hon sa därefter. Hon insåg rätt snart att jag var ointresserad och började ursäkta sig och komma med bortförklaringar. Då visste jag med säkerhet att hon inte var rätt jobbcoach för mig.

Jag traskade bort till Arbetsförmedlingen och fick byta jobbcoach utan större problem. Nu har jag skickat mina handlingar till Mercuri Urval och väntar på att de ska höra av sig. Hoppas att de vet vad jag har utbildat mig till.


Blowjob


3 kommentarer:

Då har du teknisk utbildning inom industriell ekonomi eller? Man ser vilka förbättringar man kan göra i produktion och liknande? I södra Sverige är det ont om såna som du har jag hört rykten om, men du kanske inte vill flytta?

Helena, jag är civilekonom och slipper jag flytta till jobbet så blir ingen gladare än moi. Lite trist att behöva veckopendla och inte se barnen under veckodagarna.
Nu tänker jag söka inom min gebit en stund och hittar jag inget inom 3-4 månader är jag beredd att hoppa på andra jobb. Jag är inte så prestigefull så jag kan tänka mig det mesta, bara det inte är olagligt.

/Alfredo