Senaste Kommentarerna

söndag 21 februari 2010

Alla dessa menlösa typer

Doris brunstig sto på 7 år blev mamma mot sin egen vilja. Och fast hon försökte ville inte kärleken till Knut 52 år infinna sig.

– Det är svårt att bli mamma när man ser hur ful Knut är säger Doris.

Mot sin egen vilja

Doris och Knut hade träffats några gånger och Doris hade hunnit tänka att det kanske kunde bli allvar mellan dem. En kväll hade de haft sex med varandra – utan kondom.

– Jag trodde att han var ”säker” som han sa. Jag brukar alltid vara noga med skydd annars, men jag litade på Knut, säger Doris.

Kort därefter visade det sig att Knut blivit gravid – och ville behålla barnet.

– Jag blev helt förtvivlad, satt och gnäggade. Jag tjatade lite om abort, men Knut ville så gärna ha det här barnet. Han trodde att det kanske var ”sista chansen”, säger Doris.

Malin Wollin: Det är ett övergrepp att tvinga en häst att bli mamma till Knuts barn.

Hela den här debatten och stackars män som ligger till höger och vänster och som därefter får panik då kvinnan blir med barn, är ju käpprätt åt helvete. Och överallt finns det förstå-sig-på:are som ena stunden tycker synd om mannen för att sedan "heja på" kvinnan.

Preventivmedel har funnits under en mycket lång tid och det kostar bara några kronor och 10 sekunder att ta på. Därefter slipper man tjafs som detta.
Malin Wollin påstår att det är ett övergrepp att tvinga en man att bli pappa, men är det inte så att varje handling har en konsekvens? Om mannen nu måste få sig ett ligg, ska då han inte ta sitt ansvar och använda kondom?

Om Pelle hade bott i Italien hade han fått rejält med stryk av familjen, men nu bor han i Sverige och där ska man vara så daltande med slappsnorrarna och tycka synd om dom.

Kom igen! Du kunde inte hålla staken i schackt och du får betala priset, och vad är problemet? Självklart ska kvinnan få bestämma om hon vill behålla barnet eller inte.
Pelle hade kunnat runka istället och då hade han sluppit gnälla om det i en bok och i Aftonbladet.

Vad var det han hette nu? Pelle Fjant ?

13 kommentarer:

Hehehe...Skitroligt!Fick ett gott skratt så här på morgonkvisten!Tack!

Jag antar att du är emot abort i så fall? Trots allt borde kvinnan ta ansvar över sitt handlande som lett till att hon har blivit gravid".

"Kom igen! Du kunde inte hålla murran i schack och du får betala priset, och vad är problemet?"

Jag menar, hon hade ju kunnat onanerat istället?

Nja Björn, nu får du nog tänka till en aning!

Hon vill ha barnet alltså kan hon planera för detta och tar nog antagligen ansvar för detta också:

Killen däremot vill inte ha barnet. Alltså måste HAN ta ansvaret och skydda sig för detta.

Om hon hade onanerat hade hon ju inte fått sitt barn, men om killen hade gjort det så hade hon fått nitlott!

Hänger du med nu Björn?

Alfredo

Ser att du fortfarande är mentalt oförmögen att lita på din egen förmåga som skribent.

Patetiskt att skapa bloggar under andras namn och med "lånade" bilder för att länka in till sig själv.

Kanske det!

Eller så är jag mentalt förmögen att använda alla möjligheter att få så mycket exponering som möjligt.

Och så gömmer jag mig inte bakom anonyma kommentarer heller.

Alfredo

Det är du som inte är med.

Låt mig förtydliga; Är du abortmotståndare? Om din princip om handling-ansvar skall vara allmängiltig innebär det att abort inte skall vara ett alternativ för kvinnor som blivit ofrivilligt gravida.

Du får all del vara abortmotståndare, då skall du ha alla respekt för att du åtminstone är konsekvent. Då håller jag bara inte med dig.

Men om du är för abort men mot rätten för män att avsäga sig sitt faderskap så är det baserat i en olika syn på mäns och kvinnors rättigher, vilket i slutändan är simpel sexism.

Björn! Jag är "inte" abortmotståndare, så nu vet ni det. Dessutom tycker jag att du gör frågeställningen mer komplex än vad den egentligen är. Självfallet får mannen avsäga sig sitt faderskap ingen kan ju tvinga dem till detta. Men det jag ville framhäva är att med en enkel handling "kondom" kan man undvika ansvar "barn" och istället för ångest för att man inte vill bli pappa, skulle man kunna njuta av sitt "ligg" både under och efter akten. Och detsamma gäller för kvinnan.

Det handlar inte om sexism utan mer om sunt förnuft (såvida alkohol inte finns med i bilden). Det sorliga med dessa "misstag" är att barn blir till som kanske får växa upp utan en pappa/mamma.

Alfredo

Män kan inte avsäga sig faderskap idag. Om de inte skriver under frivilligt blir de hämtade med polis. Fact of life.

Detta innebär ett 18 år långt ansvar (ekonomiskt, socialt, emotionellt mm) som man själv inte har ålagt sig, utan har påtvingats av modern och samhället.

Det drabbar inte bara mannen, utan hans nya familj, det är en mycket större fråga än "oskyddat sex" och otur.

Det är förvisso sant att säker sex hindrar att situationen uppstår. Men när den väl har uppståt står mannen maktlös och utlämnad. Det är något som behöver ändras, att ge bägge de blivande föräldrarna rätten att ha makten över sitt eget liv.

Min åsikt är att kvinnans rätt till abort skall vara oantastlig, men att mannen skall ha en "motsvarande" rätt, dvs att avsäga sitt faderskap. Om modern väljer att behålla barnet mot faderns vilja, så blir det också endast hennes ansvar att följa upp det beslutet.

Har läst din skrivelse...

Det var länge sedan man skådat en sådan låg moral ..och uselt sammanhängade rättslogik ifrån en skribent..

Att försöka gömma undan detta "samhällsproblem" genom att sänka Pelle...Det är så man blir mörkrädd...Pelle är en hjälte i vår tid..! Hans rapport är nödvändig för att få till en förändring.

En kvinnna som "lurar" till sig en graviditet gör sig skyldig till ett oherhört grymt och hänsynslöst brott mot såväl barn som fader och måste lagföras därefter..

"Graviditetsbedrägerier" måste stoppas!...Det är en farsot som håller på att sprida sig i allt högre grad!


Tänk efter Alfredo!!

Ni som tycker att en kvinna som inte väljer abort då hon blivit gravid av misstag ska stå ensam med ekonomiskt ansvar borde läggas på en gynsäng med benen isär naken och sövas medan 5 pers gräver i er.
Jag genomgick en abort som det kallas även när ens önskade barn dör, och det är fruktansvärt. Jag visste innan att jag aldrig skulle välja abort, men nu dog mitt barn och jag blev tvungen att skrapas.
Det var visserligen ett efterlängtat barn av oss båda, men jag har alltid sagt att blir jag gravid så behåller jag barnet - psykiskt skulle jag inte klara annat.
Jag tål inte hormoner i någon form av preventivmedel. Jag har tagit dagenefter-piller efter en våldtäkt och fick en fruktansvärd reaktion på detta, aldrig haft så ont och under många veckor, fick besöka sjukhuset varje dag för behandling.
Så livet är inte alltid så lätt. Kondom är det enda som fungerar. Kvinnan har inget annat val än att ansvara för vad som händer efter att hon blivit gravid. Abort är ingen lätt sak. Hemskt om hon ljugit om att hon tar piller, men jag tror inte det är vanligt.