Senaste Kommentarerna

fredag 12 februari 2010

Bubbleroom - Där allting är bluff och båg

Idag kl 21.13 gick jag in på Bubbleroom's topplista för att titta på statistiken för min blogg. Jag registrerade mig där för ett tag sedan för just för att deras besöksstatistik var så bra. Men så plötsligt hände någonting den 9:e februari.

Antalet besökare störtdök enligt Bubbleroom's statistik och ligger enligt dom på drygt 70 besökare om dagen. Mycket märkligt eftersom antalet besökare på min blogg ökar för varje dag.


Efter att ha fått hjälp av en polare att installera en annan räknare på bloggen så ser man tydligt att medan Bubbleroom säger 79 så säger min egen räknare 8.299 besökare kl 21.13.



Det lustiga är att när antalet besökare började störtdyka hos Bubbleroom fick jag en kommentar som löd "Din blogg suger, FUSKARE! och IP-numret på den som anonymt kommenterade kommer från Bubbleroom.

Hmm! Fuskare. Hur fuskar man egentligen med en blogg. Antingen kommer folk eller så gör dom det inte. Om man pingar sin blogg ofta hamnar den på sökmotorer, och då kan olika sökord skicka besökare till ens blogg/webbsida. Om det kan kallas för fusk låter konstigt, för då skulle det innebära att alla webbsidor och bloggar som pingar är fuskare.

Men det som är mest allvarligt är Bubbleroom's fusk. De manipulerar med statistiken och ljuger för sina besökare. De hissar de bloggar som de tjänar pengar på och stryper/censurerar bloggarna som de inte tjänar på.

Och likt Kinas regering accepterar de inte kritik. Ingen får kritisera photoshoppade och retusherade förebilder som sprider en förljugen bild av verkligheten. Unga och lättpåverkade tjejer bombas med förebildernas Botox-injeceringar och övertygas om att dom inte duger som de är. Att bröstförstoring är ett måste.

Snart försvinner min blogg från topplistan och lika bra är det, för vem vill synas jämte falska och förljugna människor vars självrespekt är lika lågt som Tele2:s priser.

Jag är stark och vet vem jag är...och nu räknar jag besökarna själv.

Tack för att ni tittar in!

Alfredo

2 kommentarer:

Mycket bra!!Står på dig!!

//Trogen läsare

Mycket bra skrivet Alfredo!Stå på dej!
/Marko