Senaste Kommentarerna

fredag 19 februari 2010

Godnatt du sköna dag

Efter en lång och vaken natt var jag inte mig själv när jag lämnade barnen på skolan/dagis idag. På vägen hem svängde jag in till centrum för att köpa en pocket-deckare men insåg lite väl sent att jag gått in på McDonald's.
Så trött var jag att jag inte mindes att jag ställt mig i kassan och kvicknade till när tjejen i disken undrade vad jag ville ha.
Istället för att verka kufisk så beställde jag en Big Mac fast jag inte var hungrig. Ekonomisk som jag är tuggade jag i mig hamburgaren på vägen hem...utan pocket.
Väl hemma tappade jag upp ett varmt bad och klev in i det varma vattnet. Någon timma senare vaknade jag av att vattnet kallnat. Mina fingrar och tår såg ut som russin och jag kände mig smutsig trots att jag nyss badat.

Vinter olympiaden i all heder men när man är trött så spelar det ingen roll om Anja åker utför iförd stringstrosa eller om skenhelige Carola delar ut hash till mindreåriga. Jag la mig i soffan och försvann in i drömmarnas land och vaknade först när klocklarmet ljöd, dags att hämta barnen.

Väl hemma loggade jag in på bloggen för att skriva något men satt bara och stirrade på skärmen. Vad står det? Moderaterna fuskar, moderaterna fiskar, moderaterna lismar, moderaterna luras, moderaterna bågnar. Ja, det borde sammanfatta vad moderaterna står för, "Bluff och Båg"!

Nä! Nu känner jag mig crazy igen, så jag loggar ut och lägger mig på soffan igen, gonatt!



0 kommentarer: