Senaste Kommentarerna

söndag 27 februari 2011

Trassel i 3D

Var med barnen på bio idag och såg Trassel i 3D. Som vanligt innehöll det Disney's vanliga recpet på succé, en hjälte, romantik, sorg och ett lyckligt slut.


Filmen var bra men jag vill inte påstå att jag blev begaistrad av den tredimensionella effekten. Ungarna tyckte dock att det var spännande att ha glasögon på sig, och dessa hade de sedan på sig hela kvällen. Jag tror till och med att yngsta dottern hade på sig dem när hon hade somnat.

Den enda invändningen jag hade var att biobiljetten kostade 125 kronor. Lite väl saftigt för en tecknad film. Det är inte konstigt att folk väljer att ladda ner piratkopior.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

trassel e riktigt bra! länge sedan disney gjorde en bra film. men det är som du säger, priset är lite för högt. Sen så såg jag den aldrig i 3D, men slår vad om att filmen fick ett litet lyft då?

Nja inte så mycket faktiskt. Eftersom allt gick så snabbit i filmen hann man inte reagera på djupet. Men det fanns en scen (lyktcermonin) där det faktiskt 3D fungerade. Barnen försökte fånga en lykta som svävade.

Filmen var i övrigt bra. Som de flesta av Disneys filmer.

Det var Disneys bästa film men jag håller med att 3d inte var så värst