Senaste Kommentarerna

fredag 25 februari 2011

Muammar Gaddafi' son byter sida

Muammar Gaddafi's yngsta son Saif al-Arab har vänt ryggen till sin far och gick den 24 februari över till rebellerna. Gaddafi skickade Saif al-Arab till den östra delen av Libyen där han skulle delta i striden mot upprorsmännen tillsammans med säkerhetsstyrkorna. Saif al-Arab berättade för reportrar att hans far inom kort antingen kommer att ta sitt eget liv alternativt försöka fly till Venezuela.

Libyen


Vid avhoppet följde även en stor grupp militärer tillsammans med stridsvagnar och annan tung beväpning. Enligt de få nyheter som sipprar ut ur landet har ca 1000 civila mist sina liv och ca 130 militärer har avrättats för att de vägrat skjuta mot folket.

Carl Bildt försöker få hem ca 30 svenska medborgare från kaoset och Turkiets utrikesminister Ahmet Davutoglu meddelar att de fått hem 5099 och att de arbetar med att få hem resterande 20000. En 27 årig turkisk medborgare har mist sitt liv i Libyen enligt Ahmet Davutoglu.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

9 kommentarer:

Saif al Arab är inte hans yngsta son, och det vre omöjligt att just han skulle ha vänt hans far ryggen, han är ju värre än hans far.

Det kan vara rykten men som du vet är informationen knapphändig och det var min kompis från Iran som lyssnade på nyheterna från sitt hemland som snappade upp datat. Jag har sökt på Saif al-Arab och han är utan tvekan Gadaffis yngsta son. Att sonen skulle vara värre än sin far betyder ju inte att han inte är intelligentare än sin far. Varför tillhöra det förlorande laget när man kan rädda sitt eget skinn?
Jag känner inte Saif al-Arab men om han nu är så ond så skulle det inte förvåna mig om han smidde elaka planer.

Men detta är bara mina spekulationer, därav finns det inga länkar till andra spekulativa sidor.


Alfredo Larosa

Har inte hört om det här med att sonen bytt sida. Men det spelar ingen roll vad han gör. Det är omöjligt att lita på sånt.
För övrigt så heter han Saif el Islam, men ingen muslim skulle väl vilja kalla honom efter Islam då han varit med sin pappas sida och dödat oskyldiga människor, så låt det va Saif el Arab eller Saif el Kafer som många Libyer och muslimer kallar honom, vilket betyder "otrogen", tvärtemot en God person det vill säga.

Må Gud Skydda Libyerna I Huvudstaden, och Jag hoppas av hela mitt hjärta att han, hans familj, de onda och legosoldaterna försvinner/dör och att ingen i huvudstaden dör (förutom de som är med Gaddafi, de får gärna dö tycker jag). Jag är ledsen över att jag låter så ond och elak men att se oskyldiga människor dö är hemskt, dessutom bor hela min familj i huvudstaden. Jag vill att det här ska få ett slut NU. Ingen hjälper oss ju, han köper ju in legosoldater från Ukraina och Ryssland. Jag önskade man kunde ge dem straff eller "hota dem" att de måste betala tillbaka, få sitta i fängelse, dödstraff, vad som helst, i alla fall så att de blir rädda nog och förstå vad de faktiskt håller på med. Så att de åker hem med andra ord. Stoppar man dem, då har gaddafi ingeting att försvara sig med. Då är det klart, för att gaddafi har egentlien redan förlorat, men det är pengarna han har.

Jag hoppas att ni förstår varför jag är så elak mot dem som är Gaddafis sida.

Och Tack för att ni bryr er och kommenterat om detta, det är skönt att se att ni bryr er, att ni förstår vår smärta. Tack.

Absolut! Avskum som Gaddafi och hela hans ovärdiga familjemedlemmar måste avsättas och folket måste få tillbaks sin frihet och känsla av stolthet. Libyens tid har kommit och jag hoppas att de kommer att få en blomstrande framtid.

Alfredo Larosa

Jag har också hört om att Saif al Arab ska ha deserterat till motståndsrörelsen men hoppas att de förstår vilken ond ledare han är. Gaddafis hela släkt är rövare och banditer och förtjänar inget annat än dödsstraff. Leve revolutionen i Libyen, ner med diktatorn.

Tack för att du skriver om våran kamp i din blogg, du är en äkta frihetskämpe snabbisen.

Ner med Gaddafi och hans byrackor

vi komer att segra över hundarna allah är stor

Hoppas att dom spänner fast honom över kanonrörer och avfyrar

Fredälskaren