Senaste Kommentarerna

söndag 6 februari 2011

NIX till Telefonförsäljare

Jag blev nyss uppringd av en telefonförsäljare. Eftersom jag har registrerat mig hos NIX så störs jag inte av dem i någon större grad. Eftersom jag sedan 1 månad tillbaka har TV via bredband med Canal Digital ville telefonförsäljaren erbjuda mig en fantastiskt gåva.

Telefonförsäljare
Idag har jag baspaketet för 109 kr/månad men Canal Digital erbjöd nu Totalpaketet för samma pris under 6 månader. Därefter var det upp till mig om jag ville behålla detta abonnemang, utan någon förpliktelse att binda upp mig. Om jag inte önskade fortsätta med Totalpaketet behövde jag inte göra något, utan allt övergick till tidigare överenskommelse.

Det lät ju jättebra, nu skulle vi bara spela in överenskommelsen...
Jag bad killen att först läsa upp erbjudandet innan jag svarade "Ja". Han sa att de inte arbetade så. Jag talade om för honom - ytterligare en gång - att om det skulle bli en deal var han tvungen att läsa upp erbjudandet innan jag svarade "Ja".

Då svarade han att jag brutit mot Canal Digitals kontrakt och därmed inte kunde erbjudas vad han nyss hade presenterat. Därefter lade han på luren.

Jag har tidigare varit med om telefonförsäljare som säger en sak till dig innan överenskommelsen börjar spelas in. När du har tackat ja till erbjudandet och samtalet spelas in, hör du plötsligt hur förutsättningarna har förändrats. Och du har ingen chans att ingripa. Du hör säljaren rabbla upp obegripligheter innan de lägger på luren. Och där står du, snopen och förödmjukad.

Jag försökte att ringa till deras support på 0770-332211 men där var det jättelånga köer. Antagligen har fler blivit uppringda av dessa oseriösa telefonförsäljare.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: