Senaste Kommentarerna

onsdag 2 februari 2011

Flickr spolar 5 års arbete i toaletten

Yahoo's Flickr har fått en PR mardröm på halsen efter att ha raderat Flickr medlemmens Mirco Wilhelm's konto av misstag. När IT arkitekten Mirco försökte logga in på sitt konto igår fick han ett meddelande att användaren saknades. När han kontaktade Flickr angående detta fick han veta att de av misstag raderat hans konto och likaså hans 4.000 bilder som han lagt upp under 5 års tid. Det hela kunde ha fått ett lyckligt slut men istället uppdagades att Flickr inte gör någon backup på lagrade filer.

Hela denna olyckliga historia började då Mirco Wilhelm anmälde en annan medlem som hade olaglig material på sitt konto. Personalen hos Flickr vidtog åtgärd men raderade av misstag fel konto.

Hello,

Unfortunately, I have mixed up the accounts and accidentally deleted yours. I am terribly sorry for this grave error and hope that this mistake can be reconciled. Here is what I can do from here:

I can restore your account, although we will not be able to retrieve your photos. I know that there is a lot of history on your account–again, please accept my apology for my negligence. Once I restore your account, I will add four years of free Pro to make up for my error.

Please let me know if there’s anything else I can do.
Again, I am deeply sorry for this mistake.

Regards,

Flickr staff

Man kan bara bli imponerad av Mircos lugna svar till Flickr.

It is kind of nice, getting an additional 4 years of service subscription for free… but I already received free Pro subscriptions for the next year just by taking part in some events and competitions.

So how can this really compensate losing close to 4000 “linked” pictures from my web albums? I have to recreate most of these links manually, which will take weeks, if not months of my free time! Not to mention, external websites that had linked these images (including some official Yahoo! and Flickr blogs).



Since Flickr had deleted the account an all the related object, they cannot reactivate anything more that the account itself, leaving me with an empty shell of what I did during the last 5 years. This would be acceptable, if I had a free account. But since I’m a paying customer, I would expect a bit more that a “Again, I am deeply sorry for this mistake.”

I expect at least a process that can undo this kind of mistakes. For any other kind of compensation, I will take some time to consult.

Jag har själv inget konto på Flickr men att personalen med en enda knapptryckning kan radera allt utan möjligheten att återskapa låter alldeles för riskfyllt.
Händelsen har skapat ramaskri på nätet och Yahoo jobbar nu med att hitta en lösning på det uppdagade problemet. Samtidigt jobbar de med att försöka återskapa en del av Mirco's bilder, men han kommer antagligen egenhändigt få lägga upp alla bilder på nytt.


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: