Senaste Kommentarerna

torsdag 24 februari 2011

Irriterad efter nyheterna

Jag tillhör gruppen som tror att Julian Assange kommer att frikännas gällande våldtäktsanklagelserna eftersom jag tror att allt handlar om två besvikna kvinnor som hade hoppats på riktig kärlek men som mötte en "player". Men efter att ha sett Julian Assange hålla tal för pressen idag efter att rätten i England beslöt att utlämna honom till Sverige, blev jag riktigt irriterad. Att Sverige är ett land som bryter mot mänskliga rättigheter och att domstolarna ej är rättssäkra är väl att ta i. Nog att Sverige inte är perfekt men att frontfiguren för Wikileaks snackar skit om Sverige gör mig förbannad. Jag hoppas att advokat Björn Hurtig kavlar upp ärmarna och ger den här skitstöveln en spark i baken...i rättssalen alltså.

Förresten! Vad är det för goja Carl Bildt pladdrar om. Att Muammar Gadaffi's retorik är genuin. Har Bildt missat videoklippet med Gadaffi där han hänger ut ur en bil med en gigantisk parasoll och sluddrar osammanhängande om blod som ska flyta och barn som ska rehabiliteras. Jösses och han kallar sig för utrikesminister. Ja, vi får vad vi förtjänar.

Synd bara att man ska bli så irriterad efter att ha tittat på nyheterna. Nu väntar jag bara på att en fanatisk kristen person börjar se tecken i allt detta för att i vanlig ordning föreslå den gamla vanliga lösningen = Jesus! För Jesus sägs vara svaret på allt - men tyvärr inte världsvält, blodtörstiga tyranner, spädbarnsdöd, våldtäkter, girighet, krig, seriemördare, pedofiler och allt annat otäckt som drabbar människorna i världen.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: