Senaste Kommentarerna

måndag 11 januari 2010

Topplistor

Det här med topplistor och hur dom fungerar gör mig fundersam. Egentligen brydde jag mig inte om dem förren jag började klättra på dem. Plötsligt är det många som tycker att min blogg är intressant och jag har ca 5000 besökare varje dag som tittar in ca 2 ggr per dag, så totalt är det 10000 besök varje dag.

Men om jag jämför mig med andra sidor så upptäcker man hur konstigt allt fungerar.
Jag tog en blogg "Rahlenfeldt" och jämförde mig med den.

Rahlenfeldt har ca 3000-4000 besök varje dag så jag har då ca 1000 unika besök fler än honom. Hur visar det sig då på topplistorna?

Bloggportalen.se
På Bloggportalen ligger Rahlenfeldt på 13:e plats och jag kommer först på 20:e plats. Mycket lustigt eftersom jag har fler besökare än honom.


Möjlig förklaring: Bloggportalen räknar varje homosexuell besök som två.


Bubbleroom.se
På Bubbleroom kan dom räkna och då hamnar jag rättvist på 4:e plats medan Rahlenfeldt smyger runt på 7:e plats.


Möjlig förklaring: På Bubbleroom kan dom räkna. Och heterosexuella diskrimineras inte.

Bloggtoppen.se
Återigen ligger Rahlenfeldt före mig på 7:e plats medan jag suger på 11:e plats.


Möjlig förklaring: Helt omöjligt att förklara!

Ni som har dessa topplistor och vill att vi bloggare ska registrera oss. Se till att gå en enkel mattekurs. 1 + 1 = 2.

Fy fan vad det suger! Ha ha ha!

3 kommentarer:

Jag läser hellre en blogg där man får läsa om en persons liv än bloggar som bara länkar till artiklar på olika medier som Aftonbladet!!!! Bög eller inte.

men guud orka med dessa toplistor, jag fattar inte heller hur de tänker D: det du nu skrev verkar ju stämma så de kanske sätter dom bögiga bloggarna högre upp för att de har mer reklam på bloggen lr nåt sånt? xD

Nää! Vem orkar med att läsa om andra människors liv.
"Hej idag har jag tränat och är trött", "Idag har jag på mig en pullover från H&M"

Verklighetsflykt och nöje! Det är vad jag vill ha! Jag vill skratta och bli glad. Inte blir jag glad över att läsa om en lång promenad med hunden eller en massa bilder på dagen outfit!

Njet! Jag håller inte med dig G.E Online.

haidi :) du är verkligen rolig. Självklart är det plus om man är bögig. Så inom kort ska jag böga till min blogg för att se om jag kan öka min popularitet. Ha ha ha!

Få se nu, maskara, ögonskugga...