Senaste Kommentarerna

söndag 3 januari 2010

Ska vi dansa... samba

Upptäckte till min förtret att jag borde lyssnat mer noggrannare på min fru under nyårsafton. I ett förvirrat ögonblick (det måste ha varit så) hade jag lovat att vi skulle gå på danskurs för att lära oss dansa samba. Samba! Var och när skulle vi dansa samba?

För att ta mig ur detta dilemma började jag söka efter "Samba" på Youtube och förstod snabbt varför min fru var så sugen på dansstilen. Goda råd var dyra så jag letade vidare och hittade till slut videon nedan och hävdade bestämt för frun att "Detta var Samba!.

Ville hon verkligen se mig i tighta gabadinbyxor och uppknäppt polyesterskjorta på dansgolvet sprattlande som en heroinist med abstinensbesvär. Hon skrattade så att tårarna rann och det tog ett tag innan hon kunde formulera vettiga fraser. Men till slut sa hon "Det där är inte samba dummer".

Min fru är inte bara vacker, hon är också en klok kvinna som inte går att lura.
Dåså! Då är det bara att ta skeden i fin mun och börja vicka på höfterna...

Videon som jag försökte lura min fru med



Varför pingar jag Intressant för egentligen. Det händer ju inte ett skit!
Läs även andra bloggares åsikter om: , , , .

0 kommentarer: