Senaste Kommentarerna

tisdag 19 januari 2010

Jobbcoach via Arbetsförmedlingen

Nu har jag varit arbetslös i en vecka och det är inte alls kul. Grabbarna och tjejerna från jobbet har samlats vid två tillfällen och fikat på Hälls i Örebro och vi tjatar om varför det kunde gå så snett för vårat företag.

Senast jag var på Arbetsförmedlingen (jag var där en gång) så fick jag tipset att söka en jobbcoach som skulle hjälpa mig medan jag sökte ett nytt jobb. Eller som arbetsförmedlaren sa "dom kan öka din chans att få arbete".
Och vem vill inte öka sin chans att på ett arbete?

Så jag gick igenom "sök jobbcoach" och hittade flera leverantörer av jobbcoacher som jag tyckte skulle passa mig. Men till slut bestämde jag mig för Arcus Education och skickade ett mail till min arbetsförmedlare och bad henne att boka in mig hos dem.

Jag fick ett automatgenererat mail tillbaka:


Hej! Jag är på föräldraledighet och återkommer den 22 mars 2010. Du kan kontakta Arbetsförmedlingen Kundtjänst om du har några frågor.


Så jag ringde till Arbetsförmedlingen Kundtjänst på 070-416416 och fick till svar att dom inte kunde boka en jobbcoach till mig. Jag fick ta kontakt med min förmedlare på Arbetsförmedlingen i Örebro.

Moment 22

Kundtjänst kopplade mig till en växel och de kopplade fram och tillbaka och till slut fick dom tag i någon som verkade förvirrad. "Ja, jag jobbar som arbetspsykolog så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men om du tar kontakt med din förmedlare så kommer hon att kunna hjälpa dig"

Irriterad efter att ha spenderat någon timma i luren utan att komma någon vart så tog jag på mig kläderna och traskade iväg till Arbetsförmedlingen.

En nummerlapp och 1 timma senare kom jag fram och vips så var allt fixat. Några knapptryckningar och saken var biff. Nu väntar jag på att Arcus ska höra av sig med en tid så att jag kan öka mina chanser att få arbete.

Dessutom har jag en bokad tid hos min förmedlare den 10 februari och hur det ska gå nu när hon är föräldraledig vet jag inte, men det tar vi då...

Tjoho!

Pingat hos Intressant.
Läs även andra bloggares åsikter om: , , .

0 kommentarer: