Senaste Kommentarerna

onsdag 20 januari 2010

Hur man utnyttjar en tragedi för egen vinning

Det här är en lektion hur man utnyttjar en tragedi för egen vinning.

På bilden ser ni Janne Hedin. Han är överlycklig, ja rentav euforisk. Varför är han det? Jo Aftonbladet har haft fem miljoner besökare på en vecka.



Hur kommer det sig att halva Sveriges befolkning besökte Aftonbladet förra veckan ?
Janne Hedin svamlar om att han ligger i framkant, har en chatt, tv men ger inget svar på frågan. Han vill inte svara på frågan helt enkelt.

För svaret är för cyniskt! Här kommer den:

"Den humanitära katastrofen på Haiti"

Ingående rapportering om människor begravda under rasmassor. Föräldrar som förtvivlat gräver med händerna i hopp om att få återse sina barn vid liv. Barn som sörjer bredvid sina livlösa föräldrar.

Janne Hedin använder ord som Drömmål och Utopi för att berömma sig själv och medarbetarna, men nämner inte ett ord om de som dött och dör i Haiti.

På frågan vad han önskar sig mest av allt svarar han "Att läsarna kommer att uppskatta utvecklingen av våra Plus-tjänster i år."

Och vad betyder detta? Om man betalar kan man få se mer ingående bilder på död och lidande?

Ja! Känner ni till frasen "Den enes död, den andres bröd"

Pingat hos Intressant.
Läs även andra bloggares åsikter om: , , .

1 kommentarer:

omg.. du har rätt D: det där var allvarligt pinsamt av dom att göra en artikel av det, man vet ju vrf folk gick in liksom!!