Senaste Kommentarerna

söndag 27 november 2011

Läns-Posten för vem ?

Det trillade ned en tidning i brevlådan tillsammans med två 'Provläs 3 nummer gratis'-blanketter. Det var tidningen Läns-Posten och denna tidning kände jag inte till sedan tidigare. Vanligtvis läser jag Nerikes Allehanda, men nu fick jag veta att det fanns ytterligare en lokaltidning i Örebro. Men efter att ha bläddrat igenom tidningen börjar jag fundera kring vem målgruppen är för detta blad!

Läns-Posten
Möjligtvis är målgruppen centerpartister i åldersgruppen 65 - 100 år och som bor i Örebro län. För jag kan inte se någon annan förklaring till varför tidningen är totalt ointressant för mig. Jag kanske inte ska döma en tidning på dess omslag och innehåll, men jag fick ingen behållning alls av att bläddra igenom den.

På sidan 8 berättar konstnären Lennart Lindström pensionerad sedan 2002 om sina alster. På sidan 11 berättar keramikkonstnären Eva Dahlström om sina alster, och hon ser ut att vara långt över pensionsåldern. På sidan 12 berättar Hugo Karlsson 94 år om lin vilket han verkar vara extra kunnig inom. På sidan 13 kan man läsa om rörmokaren Reidar Andersson som avlidit vid 72 års ålder. På sidan 18 kan man läsa om journalisten Alf Pettersson 90 år som berättar om sin karriär. På sidan 25 finns en 65 årig kristen sångartist ' Ingemar Olsson' som kandiderar till jobbet som kyrkoledare. På sidan 27 gör Kumla Promotions ledare Hans Bodin om nya planer för Kumla, och han ser inte ut att vara ett år yngre än 60. Och så fortsätter det sida efter sida med några enstaka undantag.

Så vem är då Läns-Postens målgrupp? Ja, inte är den min i alla fall, för jag vill inte spendera min tid på att läsa om det som varit. Jag vill läsa om framtiden, och våra nya förmågor - de unga. Jag vill läsa om vilka insatser som man satsar på unga, och vilka visioner vi har på framtiden.

Så Läns-Posten får i fortsättningen skickas till våra ålderdomshem, för där kanske någon finner den intressant...


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

2 kommentarer:

Tjabba Alfredo. Letade upp tidningen och se på fan. Du hade ju rätt på alla punkter. Länsposten är fanimig bara en pensionärsblaska. Fick mig ett gott skratt efter ditt inlägg.

Keep up the good work

Torbjörn från Örebro

Läns-Posten är för oss äldre, en fantastiskt tidning med nyheter från hela länet. Uppskattad läsning.