Senaste Kommentarerna

fredag 11 november 2011

111111 kl 11.11 eller 2011-11-11 Kl 11.11

Vad gjorde ni idag 2011-11-11 Kl 11.11 ?

Själv satt jag på jobbet och stirrade in i datorskärmen och hörde någon skrika "Nu är klockan elva över elva". Jag minns att alla tittade på sina klockor och snart insåg man att det inte fanns någon som helst synkning mellan dessa klockor. Genast började en meningslös konversation äga rum där alla talade om vilken tid de hade på sina klockor. Även chefen kom ut och berättade vilken tid hans klocka visade.
Ett geni på kontoret ringde upp fröken ur och kontrollerade tiden - men till vilken nytta?

Några minuter senare var allt som vanligt igen. Det var nästan som om klockhysterin aldrig ägt rum. Jag tittade mig omkring men allt hade återgått till det normala.

Tänk vad upphetsade vi kan bli av...ingenting!

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

Vad klockrent, jag såg nästan hela förloppet framför mig. Du skriver bra snabbisen. Men vart tog brudarna vägen? Har du blivit deppig på sista tiden :(

Gillar din blogg och återkommer varje dag för att se hur det ligger till i landet.

Det låter som ett avsnitt ur The Office (hahaha) men det visar hur bisarrt livet kan te sig. Ganska kul tyckte jag,

Magdalena

:) jag drog på smilbanden efter att ha läst om din dag. Ha det bra!
Elin