Senaste Kommentarerna

söndag 13 november 2011

Fars dag

Vilken härlig dag det har varit idag - fars dag. Mina barn har gett mig härliga teckningar som de har skapat. Teckningar i överflöd. Man kan inte bli annat än glad.
Dessutom har det bjudits på kaffe och tårta så att magen känns sprickfärdig.

Efteråt kan jag inte låta bli att tänka på mig egen far. Han som var så stolt över alla sina barn och som alltid uppmuntrade oss även om vi hade gjort något tokigt. Jag minns hans sista vinter - hur han låg i sin säng och tittade ut genom fönstret. Snöflingorna hade bildat en tungt täcke över hustomten och jag såg hur tyngd han var över att han inte hunnit hugga färdigt allt ved inför vinter-eldningen. Det var så mycket han inte hade hunnit med som att laga bilen, sätta in de nyinköpta fönstren, renoveringen av köket. Och vi misstänkte att han inte heller skulle hinna med att fira julafton med oss.

Tuppluren han sa att han skulle ta, har inte fortfarande inte vaknat upp från - och det var 11 år sedan.

Så även om det är farsdag eller inte så vårda era nära och kära och berätta hur mycket ni tycker om dem, för en dag finns dom inte där.


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

2 kommentarer:

Du har så rätt. Saknad är en tung börda och en tröst i mörkret kan vara det du hann säga innan tiden rann ut. Klockan går inte att vrida tillbaka så var sann mot dig själv och mot din omgivning.

Tack för en bra och stundom rolig blogg.

Jag blir varm i hjärtat när jag läser det här. Jag gillar verkligen din blogg och jag hoppas att denna kommentar kommer förbi din spam-kontroll.

Malin