Senaste Kommentarerna

måndag 27 december 2010

Stöd Barncancerfonden

Gud vilken huvudvärk jag har och varende muskel gör ont i kroppen. Ligger fortfarande och tittar på TV4 - Pirates of the Caribbean - död mans kista. Men jag har inte orkat hänga med i filmen.

Alldeles nyss kom min äldsta dotter ned till mig och var väldigt ledsen. Hon hade antagligen drömt om ett reklaminslag från Barncancerfonden som hon såg tidigare idag. Hon undrade om barnet som skulle sitta på den tomma stolen någonsin skulle komma tillbaks.


Min dotter mindes något som hände henne nyligen i skolan. Hon hade varit sjuk i några dagar, och när hon kom tillbaka sprang alla klasskompisar fram till henne och berättade att de saknat henne och att det var tråkigt att se hennes tomma stol.

Denna koppling gjorde nu min 7 åriga dotter och hoppades att barnet på den tomma stolen skulle komma tillbaka. Men innerst inne hade hon tydligt förstått reklamen och visste att barnet hade dött.

Tårarna rann och vi satt en stund och pratade om "detta" barn. Hur gammal hon var, hur hon såg ut, vad hon gillade att äta och göra. Därefter blev det tyst en stund.

Min dotter hade bestämt sig, hon skulle spara hälften av sin veckopeng och sätta in det på Barncancerfondens insamlingskonto. Det skulle bli en guldpeng i veckan.

Ni må tro att jag blev stolt över min dotter. Gud vad kloka barn är. Jag lovade henne att lägga till lika mycket pengar som henne varje vecka.

Stöd Barncancerfonden du med!


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

1 kommentarer:

Du krya på dig. Din dotter är allt fin.

Kerstin