Senaste Kommentarerna

måndag 27 december 2010

Nyhetstorka i Sverige

Eftersom jag inte orkat zappa mellan kanalerna så har jag sett TV4's nyhetssändningar någr agånger idag, och det verkar råda nyhetstorka.
Bland annat har TV4 vid varje sändning rapporterat om överfulla återvinningscontainrar i Örebro. Går jag in på Örebros lokaltidning Nerikes Allehanda kan man inte hitta något om denna allvarliga situation.

Skräck-rapporteringarna om vädret i Sverige verkar ha mattats av och nu får vi rapporter om snöoväder i USA, New York och Ryssland, Moskva. Vadå? Har nyheterna om tågförseningar tröttat ut svenskarna?

Och lika traditionsenligt som Kalle Anka och Karl-Bertil Jonssons julafton, lika överraskad blir människor av handlarnas knep att locka rea-sugna kunder till butikerna. Minnet verkar vara kort.

Under tiden som jag skrev detta inlägg hann jag se ytterligare en nyhetsrapportering från TV4 och nu rapporterar man om överfulla återvinningscentraler i Jönköping. Läget kanske är under kontroll i Örebro. Hehehehe!

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: