Senaste Kommentarerna

måndag 27 december 2010

Lägesrapport Kl 18.30

Ligger inbäddad på soffan och känner hur blodet pulserar i hjärnan, och ont gör det också. Det svider i halsen när jag hostar och lungorna känns som om de ska sprängas.
Jag har inte orkat bry mig om vad som visades på tv och såg för första gången Förkväll på TV4.

Intressant? Njae! Inget att bli upphetsad över. Men det fanns några ljusglimtar. Monika Ahlberg visade på en enkel maträtt med fryst tork i block. Riktigt trevligt faktiskt, det ska jag försöka tillaga en dag när jag mår bättre. Själv brukar jag koka torksblock i grönsaksbuljong och därefter låta den puttra i Gorgonzola ost.

Patrik Isaksson framstod som en deprimerad kille som har flyttat till Äppelbo, men jag gillar honom. Han är en riktigt bra artist, och kanske blir man det av lite smärta och lidande.

Ola Rapace var allmänt jobbig. Varför kommer man till en intervju på tv om man inte vill prata. En massa skitsnack om Aftonbladet lyckades kan bajsa ur sig innan Agneta Sjödin lovordade honom som skådespelare. Jag hatar inbördes beundran där personer som känner varandra talar positivt om varandra. Det är så ytligt. You scratch my back and I scratch yours.

Bäst var frågan "Hur är du att leva med?"
Det hade Ola Rapace ingen aning om. Det kanske inte var så konstigt att Noomi Rapace lämnade honom. Han har antagligen ingen aning om varför det blev så. Han kan spela en bra pappa och make i filmen Svinalängorna men privat fungerar det inte alls.

Skitsamma, det är hans problem.

Dåså, då fick ni lite lägesrapport ur min soffperspektiv.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: