Senaste Kommentarerna

måndag 31 oktober 2011

Rachel Ray är en korkad idiot

Jag har en massa kanaler på digitalboxen och jag brukar zappa som en blådåre när det inte finns något vettigt att titta på. Idag stannade jag på en kanal där det lagades en pastarätt och blev snart varse om att det var Rachel Ray.

Rachel RayHon intervjuade en kvinnlig gäst som börjat använda alla kuponger och erbjudanden som fanns i alla tidningar för att spara pengar - detta för att kunna fortsätta vara hemmafru. Kvinnan hävdade att hon ifjol sparat $60 000.

Rachel Ray och publiken jublade och applåderade medan kvinnan självbelåtet bröstade upp sig. Rachel Ray vrålade ut och uppmanade alla att börja använda rabattkuponger och självklart hade hon en trave kuponger att dela ut till alla i publiken. Kvinnorna - för det var mest kvinnor - i publiken vrålade och fäktade som om de alla hade vunnit miljoner på lotteri.

Men jag fick det inte att gå ihop och jag får fortfarande inte detta att gå ihop! Snälla hjälp mig! Jag kan ju ha trasslat till det! - fast jag är tveksam eftersom jag hörde vad de sa.

Låt oss vara generös och anta att rabatten är på 50% totalt. Det skulle innebära att kvinnan normalt skulle spendera $120.000 på mat - vilket i dagens valuta skulle innebära 756.000 svenska kronor.

756.000 svenska kronor på mat på ett år. Om man har tillgång till 756.000 svenska kronor, inte fan går man väl och samlar på matkuponger! Och vilken korkad familj spenderar 756.000 svenska kronor på mat.

Det sägs att amerikanare har blivit fördummade men det här tar väl priset. Inte en jävel reser sig upp i publiken och ställer frågan - vad i helvete äter ni till lunch Beluga kaviar och iransk saffran ?

Fy fan vad upprörd jag blir på dumma människor. Snart börjar jag läsa Kissies blogg igen för hon tenderar ju att verka normal vid jämförelse!

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: