Senaste Kommentarerna

måndag 31 oktober 2011

Angående kommentarer

Jag har fått ett mail från "Evelina" samt några kommentarer angående att jag censurerar kommentarer.

Svaret är att jag inte alls censurerar kommentarer. Däremot fångas en mängd kommentarer upp av automatisk skräppostidentifiering för kommentarer. Jag vill inte påstå att kommentarerna här på bloggen är av någon högre kvalité. I de flesta fall publicerar jag dom inte ens. Och dom som har lyckats slinka förbi automatiska skräppostidentifieringen, kan få sin kommentar raderad och det är nonsens.

Majoriteten av kommentarerna är länkar tillbaka till ens egen hemsida och har ingen koppling till inlägget alls.

Någon påstod att bloggen var en fejk-blogg för att det knappt finns några kommentarer. Visst! Om definitionen på fejk-blogg är brist på kommentarer så "be it". Att snabbisen existerar och har bra många unika besökare varje dag sticker ofta i ögonen på andra pajas-bloggare som tycker att deras blogg är bättre än andras.

Själv har jag en laid back hållning till min blogg. Jag skriver det jag vill utan att föreställa mig själv, och det är nog hela förklaringen till varför folk väljer att besöka den. Och vad gäller kommentarer så är jag inte heller så bekymrad. De som får många kommentarer brukar ofta tigga om dessa genom att lotta ut 10 kronors krafs som dom sedan skickar ut. Tyvärr upptäcker mottagaren senare att de även får betala postens avgifter för att lösa ut skiten.

Nej, själv lottar jag inte ut någonting. Jag får mängder med erbjudanden om gratis bio, stå-up föreställningar, förhandsvisning i butiker mot att jag gör reklam på sidan, men det har aldrig fallit mig i att proppa sidan med en massa reklam för att tjäna några futtiga kronor. Nej jag arbetar för att tjäna mitt levebröd. Bloggar gör jag för att det är kul!

Så var det med den saken, nu återgår vi till att ha kul istället. Ni andra som gnäller kan besöka Gaybloggen, Kissie och alla dom andra "dagens outfit" bloggarna som existerar.

Med vänliga hälsningar
Alfredo Larosa aka snabbisen

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

2 kommentarer:

Nu kommer du äntligen få en kommentar av mig för första gången. Jag läser din blogg nästan dagligen (för ibland gör du inga uppdateringar). Jag brukar inte kommenterar fast jag gillar din humor och dina inlägg. Jag gillar din inställning också, ingen reklam och inga lulllull-priser.

Andreas

Tack Andreas! Det är trevligt med kommentarer men det känns ännu trevligare att det finns de som gillar innehållet i bloggen.
Och nej! Det kommer inte att lottas ut något lullull på bloggen, men om någon skickar något dyrbart = något med värde till mig så kan detta lottas ut till någon läsare. (Men jag brukar oftast tacka nej till alla sådana erbjudanden).

Alfredo