Senaste Kommentarerna

fredag 25 juni 2010

Tävla och vinn

Dagligen kommer det mail till mig med förfrågningar, Nigeribrev samt e-post med rubriken tävla och vinn. Senast i raden kom ett mail från Eu***s där jag skulle svara på några frågor och om jag vann skulle jag få 50.000 kr om året de nästa 5 åren i respengar.

Och hur löd frågorna?
- Vart ringer du om du blir av med plånboken?
- Gillar du att bilsemestra?

Därefter ska jag fylla i mina personuppgifter i ett formulär samt ange mitt kreditkortsnummer.

Varför ska jag ange mitt kreditkortsnummer? Varför i fridens namn ska dom med dessa uppgifter till. Först och främst var frågorna helt menlösa, dessutom vill de ha uppgifter som kan medför att jag kan förlora mina pengar istället.

Nej tack! Jag vill inte vinna 50.000 kr om året de nästa 5 åren. Jag vill inte vara med i eran tävling. Det här luktar Nigeria-brev men skulle kunna vara seriöst.

Så jag anmälde detta till polisen och hoppas att det ingen råkar/råkat illa ut.


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: