Senaste Kommentarerna

lördag 26 juni 2010

Kent släpper nytt album

Ibland är det trevligt att vara en "lagom" stor bloggare. Det trillar in erbjudanden från olika arrangörer och de flesta brukar jag inte nappa på. Men detta kunde jag inte motstå. Bolaget bakom bandet Kent bjöd in på release-party och med mig fick jag deras senaste platta. Jag fick recensera den precis som jag önskade.

Den 30 juni släpper Kent sin 9:e skiva "En plats i solen". Det var i samband med släppningen av dubbelsingeln med Gamla Ullevi och Skisser för sommaren den 14 juni som bandet presenterade nyheten.

Jag måste erkänna att jag blev ganska överraskad men samtidigt glad.
Nu var det dags igen och jag, tillsammans med säkert många andra, undrade vad skulle de bjuda på den här gången.

På de två senaste skivorna har de varit och flirtat en del i en elektronisk Depeche Mode-värld och jag tycker det har varit ett blandat resultat. Kent spinner vidare på den tråden även här men nu låter det mer som att de har hittat rätt.

Inledande spåret Glasäpplen känns som en klassisk Kent-låt men i en mer modern tappning. Efterföljande Ismael följer mer mallen för typisk synth-pop.
Precis som de brukar, levererar Kent en allsångslåt även på denna skiva. Denna gång heter den Skisser för sommaren och jag ser fram emot att få höra den live. Den kommer garanterat backas upp en mäktig publikkör.

Höjdpunkterna på skivan är ändå Ärlighet respekt kärlek som får mig att stanna upp helt och Varje gång du möter min blick som är en typisk kärleksballad av Jocke Berg. Övriga låtar på skivan håller en ganska jämn och hög nivå. En plats i solen går i ett slags medeltempo och passar mig alldeles utmärkt. Den väcker ett sug efter att se Kent spela live igen.

snabbisens betyg: Fyra snabba utav 5 möjliga.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

5 kommentarer:

Kan du fildela albumet till mig <3

Lottie

Nej Lotta, jag kan inte fildela för jag vet inte hur man gör, men om du mailar mig och anger din adress så skickar jag CD:n till dig.

Alfredo

Vänta jag vill oxå ha den. Snälla Alfredo kan du inte göra en kopia till mig oxå.

Karin Pettersson
Malung

Jag med, jag har skickat min adress och telefonnummer, snälla jag vill också ha den.

Sofie Persson

Får jag också en kopia?