Senaste Kommentarerna

lördag 12 juni 2010

Fotbolls VM - Vem vinner ikväll ?

När Grekland går in i turneringen om en timme gör de det med VM-kvalets bästa målspruta från Europa.
Teofanis Gekas gjorde 11 mål i kvalet och är en av anledningar att tro på Grekland i det här mästerskapet.

Frankrike finns det inte så särskilt många anledningar att tro på, när de uppträder som elva isolerade öar på en fotbollsplan. Detta trots att Raymond Domenech laddade upp med alptema i franska Tignes och en bergsexkursion där spelarna fick sova på bar mark, för att de skulle hitta lagkänslan.


Men framför allt går England in i turneringen i dag och visst känns det som att USA kan skaka om Capellos killar om de får rätt start.

När Sky Sports ber Rio Ferdinand och Peter Crouch att definiera rollerna i laget blir det i alla fall läsfest.

Rio Ferdinand:
”Smartast i laget? Hm, baserat på betyg i skolan får jag nog säga Frank Lampard. Han fick A och grejer. Jag visste inte att det fanns så höga betyg förrän jag var typ 24 och någon berättade det för mig. Han fick a i Litteratur, så han måste vara där uppe. Osmartast är Ashley Cole. Han ringer någon så fort han behöver få något fixat. Han vet inte hur man lagar något. Och så minns jag Joe Cole från Westham. Det är något med namnet, Cole”

Peter Crouch:
”Vi är ett ganska intellektuellt gäng om jag ska vara ärlig. Vi pratar alltid politik och grejer i omklädningsrummet. Vi är rätt smarta.”

Jänkarna har ju inte samma fotbollshistoria att skryta med, och den som behöver en crash course i soccer behöver inte leta längre.

Mer fotboll:

Här, här, här, här, här, här.


snabbisen - din snabbaste väg till lycka

1 kommentarer:

Grekland kan bli farliga.