Senaste Kommentarerna

onsdag 30 december 2009

Vilket jäkla liv man lever

Vaknar idag kl 10.00 av att en bil står och larmar på gården. Ett illtjut som håller på ett tag för att pausa innan det börjar på nytt.
Barnen har redan vaknat och spelar Mario Kart lugnt och fint.
Jag tittar ut genom fönstret och ser folk som bär omkring på systembolagets kassar.
Efter en rejäl frukost med stekta ägg, skinka och rester från som jag hittade från julbordet är jag nu redo för att besöka systembolaget.
Det tar ett tag att klä på barnen men till slut är vi på väg mot garaget för att hämta bilen.

Men var sjutton är bilen?
I garaget blir barnen oroliga. Bilen är borta!
Medan jag lugnar min äldsta dotter ringer jag min fru. Får beskedet att hon parkerat bilen utomhus och en lägesanvisning.

Väl ute inser jag till min förtret att det är våran bil som larmar. Och inte nog med det...bilen är helt insnöad.

Alfredos Bil

Att ta sig till bilen är bara det en utmaning!

Alfredos Fot
Men barnen tycker att det är roligt att skotta och skyffla snö trots illtjutet från bilen.

När det mesta av snön är borta inser jag att det inte går att öppna dörrarna till bilen. Jag trycker på fjärrkontrollen men inget händer.

Det som nu irriterar mig (förutom min fru) är alla okända (och kända) människor som flinar medan dom går förbi. En gubbe kommer förbi och tipsar mig om att värma upp nycklarna med en tändare. Vilka nycklar? Det finns inga nyckelhål i bilen, dörrarna öppnas med en fjärrkontroll.

Helvetes jäkla skit!
Traskar hem med barnen i släptåg. Informerar frun om hennes korkade beslut att inte ställa bilen i garaget och ringer numret 020-555566 för att se om försäkringen jag tecknade hos Volvo Assistans gäller för detta.
Ja visst gör det det, men min försäkring har löpt ut så då kostar det extra.
Hur mycket extra? Jo! 89,29 kr / timma från att de får uppdraget tills det slutförts.

Va! Tänk om det tar en vecka då?
Nja! Det kommer nog bara att ta några, timmar max 10 timmar.

Vi kom överens om att de skulle komma och flytta bilen till garaget där bilen fick möjlighet att tina upp.

Min fru fick äran att styra upp detta medan jag gick vidare med döttrarna till Systembolaget för att köpa något som dämpar huvudvärken när räkningen från Volvo Assistans dimper ned!


Inköp:

1985 Dows Vintage Port (650:-)



Roederer Brut Premier 1.5 liter (548:-)




+ en massa öl

0 kommentarer: