Senaste Kommentarerna

söndag 13 december 2009

Tjäna pengar på din blogg

Jag läste mina mail idag och såg att det kommit in tre förfrågning från olika företag som sysslar med reklam och marknadsföring.
Alla tre ville att jag skulle fundera kring annonser på min sida. De gav förslag på vart på sidan som reklamen borde ligga och vilken reklam som skulle passa bäst på min sida.
Det fanns beräkningar på hur mycket jag skulle kunna tjäna på min blogg och även om de inte kunde garantera beloppen så skulle jag kunna få presentcheckar och gratis produkter.

Det är få förunnat att kunna tjäna pengar på sin blogg och jag tror inte att jag är en av dem. Möjligtvis kan Kenza, Blondinbella, Kissie och Gaybloggen tjäna en slant men dom har ju ändå ett tema på sina bloggar. Och temat är att shoppa, sminka sig, mode och att gå ut på klubbar för att ha kul.

Min blogg går ut på att ha kul och inget mer än så. En stunds verklighetsflykt.

Jag tror att jag avvaktar med reklam på sidan. Detta för att jag tror reklam fular upp sidan och gör den slö. Sedan finns det inga garantier att jag tjänar något på det.

Tack ändå till er som erbjöd ert stöd med att designa sidan för att anpassa den för reklam. Jag tror att jag kör mitt race utan reklam ett tag till. Men om någon ger mig ett erbjudande som jag inte kan motstå så förändras allt detta.

Med vänliga hälsningar
Alfredo

0 kommentarer: