Senaste Kommentarerna

söndag 27 december 2009

Pulla inte min...

Hur tror man att behandlingar och läkarkonst har blivit så utvecklat och framgångsrikt i världen. Ja inte har kunskaperna hoppat i knät på läkare. Genom idogt forskande och experimenterande har man gjort landvinningar och idag kan vi skatta oss lyckliga att många människor har ställt upp som försökskaniner.

Nu smäller aftonbladet upp nyheter om att nedsövda kvinnor gynundersöks av läkarstudenter och försöker få det att framstå som något perverts.

Gynekolog

Tyvärr är det så att om man frågar människor öppet om en läkarstuderande får vara med och göra vissa undersökningar så blir svaret oftast "nej". Ta tex. donationskorten för organ. Svaret var ofta "Nej! jag vill inte donera mina organ, men om jag själv skulle råka ut för en olycka tar jag emot organ av andra".

Skärpning! Låt läkare utföra experiment på era kroppar, annars...

Pingat hos Intressant.
Läs även andra bloggares åsikter om: , , , .

0 kommentarer: