Senaste Kommentarerna

måndag 28 december 2009

Maräng Bröst

Min fru är en riktig lustig konditor. Ibland får hon roliga idéer och serverar mig och våra gäster på de mest fantasifulla bakverken. Idag fixade hon dessa roliga bröst i maräng och våra gäster kommer att få sig ett garv ikväll.

Om ni också vill baka dessa har ni receptet längs ned. Det är jätte enkelt. T.o.m jag skulle kunna baka dem...tror jag!

Ta ut marängen ur formarna

Bröst i maräng 1Ha gärna ett par riktiga bröst som mall. Min fru har ett par riktigt fina.

Bröst i maräng 2Forma vårtgårdar med kakao

Bröst i maräng 3Så här ska det se ut

Bröst i maräng 4Fixera bröstvårtorna (körsbären)

Bröst i maräng 5Voilá! Maräng brösten är klara att avnjuta!

Bröst i maräng 6

Recept på maräng:
6 äggvitor
3 dl socker
1 tsk salt
1 msk kakao

Dekoration:
2 körsbär
1 msk kakao

Sätt ungnen på 150 grader. Vispa äggvitorna till dom bildar ett fast skum. Tillsätt socker, en nypa salt och kakao.Fortsätt att vispa. Smeten ska bli blank.
Häll upp smeten i två bröstkupe stora värmetåliga formar. Ställ in den i ugnen ca 50 min.


Pingat hos Intressant.
Läs även andra bloggares åsikter om: , , , , .

0 kommentarer: