Senaste Kommentarerna

söndag 2 maj 2010

Skaffa er ett liv

Efter varje publicerat inlägg som jag skriver så får jag två typer av kommentarer. Antingen håller folk med, eller så blir läsarna otroligt förolämpande och kräver att man ska lägga ner bloggen (personligen föredrar jag det sistnämnda då det är kissa-på-sig-skrattretande men det hör inte till saken).

Ibalnd skriver om saker som irriterar mig eller saker som jag anser vara fel och därför blir jag automatiskt en idiot och jag ska lägga ner vad jag sysslar med och helst dränka mig i Hjälmaren. Att jag sedan tycker att det är roligare att skriva om saker som jag inte gillar än saker jag gillar eller mitt tråkiga vardagsliv som inte en jävel bryr sig om spelar mindre roll eftersom den åsikten inte räknas. De åsikter som jag formulerar på bloggen (och inte de bakomliggande åsikterna) däremot de tar folk på största allvar, på senare tid har jag kallats alltifrån smygnazist till svartskalle och fjortishatare. Titlarna är den ena mer skrattretande än den andra.

Det lustiga är att läsarna tycker att jag förtrycker och förlöjligar folk genom att uttrycka mina åsikter på en allmän sida, när det är jag som får ta emot skällsord och rena personangrepp.

Det enda jag gör att yttra min åsikt, jag kräver inte att någon ska ändra sig, jag säger bara vad jag anser vara fel och om det gör mig otrevlig och en svartskalle, bra, för jag är hellre en svartskalle än en fegis. Ha det klart för er. Jag är hellre en jävla blatte som står upp för sina åsikter och drar sig inte för att basunera ut dem över världen än att hålla åsikterna inne.

Jag kan gå med på en deal. Jag skulle mycket väl kunna be om ursäkt om någon skulle känna sig kränkt, dock får förklaringen vara formulerad på ett sådant sätt att jag inte känner för att slå ihjäl er med en planka för det är oftast så det är.

Gränser finns dock, om ni blir kränkta för att jag tycker att människor är idioter som inte kan formulera en godkänd grammatisk mening så kom inte och säg något. Jag pekar inte ut någon särskild och är det nu så att ni känner er träffade av vad jag skriver så kanske ni bör rannsaka er själva och inse att ni kanske stavar som en idiot, eller kanske beter er som en fjortis eller har "ta inte illa upp men..." som ert livs ledmotiv.

För helvete, skaffa ett liva och sluta maila mig med era idiotiska livshistorier!

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

4 kommentarer:

Jisses. Dina läsare vågar jag inte träffa. Jag läst din blogg ett tag men aldrig, icke blivit upprörd för något alls. Kan inte komma på ett enda inlägg från dig som skulle få mig att gråta mig till sömns, än mindre att bemöda mig att skriva ett ilsket mail om min livshistoria... eh, ja. det var typ det. Inget inbakat, bara lite bokstäver...

BTW, ordverifiering är kul. Jag fick ordet: Decterin.

folk måste verkligen ta era bloggar på mindre allvar! Om du bryr dig om vad random folk bakom datorskärmar tycker om dig så är du FAST XD

Tja vad ska man säga! Det går inte en dag utan att det ligger ett hatiskt mail i inkorgen och då kan det vara allt ifrån att jag är en sexistisk böghora till rasistiskt svin. Och betänkt då att jag är italienare.

Speciellt morsor till småbarn verkar vara på alerten speciellt då jag skriver om ansvar vid fetma eller pengahantering.

Tack Johannes och Hadi för den positiva responsen.

Alfredo