Senaste Kommentarerna

onsdag 12 maj 2010

Förbannade religiösa fanatiker

Vilken syn! Vilseledda människor som slutat tänka själva, en egocentrisk och provokativt konstnär suktande efter uppmärksamhet och ett gäng vettskrämda poliser i en salig röra. Det är väl en korrekt beskrivning av parodin som utspelade sig på Uppsala universitet igår kväll.

Det har väl inte undgått någon att Lars Vilks blev "attackerad" av ett gäng upprörda muslimer. Och har ni missat det finns det videoklipp här och var på nätet. Roligaste i filmerna är några tjejer som vrålar "Allah Akbar" och antagligen hoppas att Gud ska hälsa på och straffa den otrogna hunden Lars.

Hur kommer det sig att vi som utvecklats under en sådan lång tid och kommit så långt i vetenskapen och tekniken fortfarande har människor som fortfarande befinner sig på apstadiet. Och då menar jag inte bara muslimer, utan även kristna, judar och andra trostillhörigheter.

Nej! Själv tycker jag att religion ska vara privat och ej basuneras ut offentligt, och den som trots det gör det borde buras in. För då kan inte heller skumma typer som Lars Vilks få så stor uppmärksamhet, tro mig den killen har en hel del skruvar lösa.

Vi lever i 2000-talet och bara det borde vara tillräckligt att inse religionens otillräcklighet. Religion tillhör bara de som har något att dölja, som pedofilerna i katolska kyrkan. Själv är jag katolik från födseln men har brutit mig loss från dess förslavande kedjor.

Det är dags för oss vuxna människor att sluta tro på sagor. Att det ska finnas en allsmäktig Gud = jäkla trams. Att det finns ett paradis som rättrogna ska få besöka = ja visst, det finns också troll i skogen. Att Jesus är Guds människoson = sure, jag bajsar guldklimpar varje morgon.
Fantasifoster efter fantasifoster matas ut och vuxna människor sitter i en kyrka och sjunger lovsånger till sagofigurer. Hur vettigt låter det. Man läser Bibeln om och om igen och varje dag kommer en ny profet och tolkar skiten ur sin egen synvinkel. Samtidigt sitter dom hjärndöda anhängarna på bänkraderna och mumlar, "ja gode Gud, prisa din runda anus. Din allsmäktiga odör från morgontoaletten ska utplåna de otrogna...

Fy fan för religion. Jag hoppas att det en dag kommer ett virus som slår ut dessa fåntrattar så att vi kloka ateister kan härska över jorden.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

Du verkar veta en hel del om hur det ligger till här i världen! Berätta mera! Och så har du respekt för oliktänkande också. Är ingen rasist eller fanatiker då, kanske?

Tack för ditt inlägg på bloggen Jesus lever. Det för oss närmare varandra. Du kanske har en längtan efter Gud egentligen! Visst är det så?

Janne

Hmm! När skrev jag ett inlägg på din blogg? Lever du i en fantasivärld? Javisst ja, du gör ju det. Du är en av dom som tror på sagor och andar och spöken och mysterier och magi och underverk och....

Varför så upprörd? Känner vi varandra?
Du verkar känna mig. Berätta mer vem jag är!
Jag vill höra.