Senaste Kommentarerna

lördag 29 maj 2010

Attack mot muslimer

Vart är välden på väg emot egentligen? Hat, hot, intolerans, avsky, likgiltighet. Är det framtidens melodi?
Senaste tidens förföljelse mot muslimer bara eskalerar och skrupelfria konstnärer som Lars Vilks rider på vågen.

Igår drabbades oskyldiga människor när hatfulla rasister kastade in en handgranat i en butik som drivs av "muslimer". Händelsen utspelade sig i St Petersburg och tre personer skadades svårt.


Det sägs att nästa världskrig kommer att vara ett krig mellan religioner. Är det månne detta som håller på att byggas upp.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

12 kommentarer:

ja islam däremot är ju fredens religion och är aldrig rasistisk eller våldsam och dess värderingar är det aldrig fel på utan är beundransvärda, speciellt när det gäller judar, kvinnor och homosexuella. och att dom är inblandade i nästan alla väpnade konflikter i världen bryr vi oss inte om. vi svenskar är bara otrogna horor och allt är vårat fel för vi är rasistnazistfacistislamofober hela bunten.

Du kanske vill att det ska gå till så här:
http://www.youtube.com/watch?v=wewLqjWSVZ8

Usch! Jag blir så förbannad när jag hör om sådant. Alla människor har fördomar men jag kommer aldrig förstå hur människor kan attackera andra. Rasism äcklar mig.

Jag är själv homosexuell och har råkat ut för en del otrevligheter genom åren. Vad världen behöver är mer kärlek och mindre hat.

Islam som freden religion? Vilken korkad fras. Är det en motivering till att kasta in en handgranat och skada oskyldiga muslimer. Skulle kristendom vara fredens religion, eller judendom, eller hinduism ?

Korkad motivering att ge sig på människor med annan ursprung.

Typiskt rasistisk och en ihålig motivering till våld mot personer med utlänsk härkomst.

Typiskt resonemang från en våldsverkare som försöker hitta argument för upptrappad våld.

Dom där rasisterna bara sitter och väntar på att få trakassera och kränka andra människor. Tyvärr har alla rasister själva varit utsatta för kränkningar som sexuellt utnyttjande och förnedring och ska nu vid vuxen ålder ge igen. Men då väljer dom den enkla vägen, den fegaste vägen - att ge sig på minoriteer.

En undersökning av de som röstar på Sverigedemokraterna visar att de själva varit utsatta för kränkningar och utnyttjande.

Tänk på det

Om muslimer mordhotar Svenskar och försöker döda så får dom inte bli förvånade att folk ger sig på dom.
muslimer vill inte ens bo i ett muslimskt land dom flyttar heldre till Europa.

Ja äntligen. Hoppas att det blir ett raskrig så vi afrikaner kan leva ensamma i fred på jorden. Ni kristna och muslimer kan döda varandra så gott ni kan. Ni kan ändå inte leva i fred och harmoni med varandra.

Anders, vad mumlar du om? du hittar på egna saker som du argumenterar mot. om det är någon som är korkad så är det du. jag förstår inte riktigt vad du yrar om men var har du hittat någon motivering till våld? och du antyder att jag är en våldsverkare. jag är emot allt våld. och alla människor har lika värde. det är därför jag är kritisk till islam. och kristendomen med för den delen men det är inte så många som begår våldsdåd i jesus namn längre.

för att förtydliga för dig anders som verkar ha lite svårt att tolka saker och ting: jag tycker att allt våld inklusive det här rasistvåldet är vidrigt.

Hej alla vänner.
Jag tycker att våld är bra. Vi behöver mer våld i våra liv. Vi borde uppfostra våra barn med våld, vi borde våldta våra fruar mer, vi borde bruka mer våld när vi löneförhandlar. Och dessutom borde vi bli mer våldsamma på föräldramötena i skolan.

Annars tycker jag som ni

Linus

Det verkar som om tredje världskrigen är på väg att starta här på din blogg Alfredo.
Dags för dig att gå in och mäkla fred :)

Gillar verkligen din blogg
Karina <3

Fan, det här var ju riktigt kul. Rassar och lakristomtar som bråkar. Tror någon att de någonsin kommer att komma överens.

Tror inte det va,

Adolf Skittler