Senaste Kommentarerna

söndag 16 maj 2010

Ladda ner ett modem

Jag är själv lagom okunnig med datorer och Internet men eftersom jag har en blogg tror mina vänner att jag är en dataexpert. Igår fick jag ett telefonsamtal från en av mina polare som hade köpt en laptop. Han har aldrig varit intresserad av datorer eller nätet, men när han fick höra att jag har en blogg, fixade han sig en dator.
Efter lite tjat och löfte om en öl drog jag på mig skorna och begav mig till honom.

Så mycket vet jag om Internet och det är att det behövs ett modem. Så när jag frågar honom om modemet tittar han misstänksamt på mig och svarar: "Modem? Jag har inget modem!"
Har du inget modem? frågar jag, "hur ska du då koppla upp dig mot Internet.
Nemas problemas, utbrister han och han ser stolt ut. Han hämtar en lapp och på den finns en webbadress nedskriven, www.modem.se. Adressen har han fått av en annan besserwisser till kompis och med ett leende kastar han trumfkortet mot mig.
Vi kan ladda ner ett modem från den där adressen, och det är gratis.

Som ni förstår kunde vi inte koppla upp oss, och han har nu fattat att man inte kan ladda ner vad som helst från nätet.

Nu undrar ni andra polare vem detta handlar om, men det talar jag inte om.

Och till dig Jonas, när du lyckas läsa detta, säger jag "Du är för helvete bra korkad, men jag älskar dig ändå". Nästa gång, ring datasupporten...

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

5 kommentarer:

Hahahaha, Alfredo. Jag fattade direkt vem de va när jag läste det här. Fan va' jag skrattade.
Jag ska tracka Jonas i evigheter med det här.

Tack för ett gott skratt, Bettan hälsar. /Kent

Vi ses och tar en öl, utan datasnack.

Stackars Jonas. Var snäll mot honom, alla kan inte vara duktig med datorer.

Kram Jossan

Hahaha, skön snubbe.
Diggar din blogg alltså!
Hörru, Snabbisen, kolla gärna in min nya halvseriösa humor/ironi/livsstilsblogg och säg vad du tycker! ;)

Hej intressant blogg! Låter flummigt men min väninna sände mig ett femdagars änglabesök och jag vill nu ge så många som möjligt och även Dig chansen till att få tre önskningar uppfyllda. Besök min blogg: www.fabs.blogg.se så finns där instruktioner under inlägget "Änglabesök - "Pay it forward". Tror Du inte på änglar så se "Pay it forward", den verklighetsbaserade filmen från 2000 med bl a Kevin Spacey och inspireras att göra gott i det lilla. Stor kram FAB

Hahaha, tack nu räddade du min dag! Så jäkla skönt, hihi!

Kika gärna in hos mig o kika;)
Kram Sandra