Senaste Kommentarerna

lördag 17 september 2011

Vad är poängen Nicolas Cage ?

Nu ska ni få höra en hemlighet. Jag är urusel på att berätta historier. Alla som känner mig vet om det här men är så artiga att de alltid skrattar vid rätt tillfälle eller beskriver en känsla som dom tror passar som avslutning. Det händer ofta att jag berättar en totalt olämplig anekdot eller att jag sumpar poängen i historien jag berättar. Och tro mig, jag är fullt medveten om detta och känner mig ofta löjlig.

Varför berättar jag nu detta för er? Jo! jag såg ett reportage med Nicolas Cage som deltog på filmfestivalen i Toronto. Och han passade på att berätta historier och anekdoter som saknade substans och innehåll. Reportrar och beundrare såg ut som frågetecken och undrade säker om det var de som var korkade som inte förstod.

Nicolas Cage

Klockan var två på morgonen i Orange County där jag bodde och låg i sängen med min fru och sov.
Min 2-åriga son sov i ett annat rum. Jag öppnade ögonen och där stod en naken man iklädd en läderjacka ätandes en Fudgesicle (en glass). Jag vet att det låter lustigt men jag blev skräckslagen.

Nicolas Cage berättade därefter att han talade med mannen tills polisen kom. Cage anmälde honom inte eftersom mannen var en förrymd mentalpatient, men kunde inte bo kvar i huset efter denna händelse.

Okej! Hmmm! Hur hänger detta svar ihop med frågan "Kommer du att spela in film som utspelar sig i Kanada?"

Jag älskar Nicolas Cage. Jag älskar att både han och jag har svårt att berätta historier som sakna poäng eller är helt malplacerade. Och min fru hon älskar mig. Hon brukar börja skratta redan innan jag börjat berätta mina historier, eftersom hon redan vet att det kommer att sluta i total kaos.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: