Senaste Kommentarerna

onsdag 6 april 2011

Mycket att göra på jobbet

Det är ruskigt mycket att göra på jobbet just nu men jag är glad att det på det viset. Hellre mycket att göra än inget att göra alls. Förutom mina egna sysslor är vi mitt inne i en rekryteringsprocess och jag går igenom alla ansökningsbrev som kommit in.

De senaste två veckorna har det kommit in ca 7 ansökningar om dagen och det som gör mig bedrövad är alla dessa felstavningar. Herregud, det finns rättstavningsprogram i nästan varenda ordbehandlingsprogram idag, och ska du skicka iväg ett viktigt dokument så se då till att använd denna funktion. Flertalet ansökningar hade så många felstavningar att jag bara lade undan dem. Men värst av allt var de som hade angett att "Arbetsförmedlingen tvingat dem att söka detta jobb". Hur kan någon tvinga någon att söka ett arbete? Sätter Arbetsförmedlingen en pistol mot tinningen och hotar att skjuta om man inte söker jobbet?

Jag är tacksam att de skrivet detta, så att man slipper göra misstaget att anställa dessa drasuter. Fy för dessa arbetsvägrare som slösar bort våran tid. Det dessa personer inte är medvetna om är att deras uppgifter finns hos oss under en längre tid, och skulle de välja att söka arbete hos oss på nytt så är dörren definitivt stängd.

Min chef berättade att alla dessa kommer att rapporteras till Arbetsförmedlingen och det kändes bra. Jag hoppas att de får ett kännbart straff för att ha ödslat våran tid.

Men många ansökningar var mycket bra och det ska bli kul att få träffa några av dessa personerna, och förhoppningsvis har vi snart två nya kolleger hos oss.



snabbisen - din snabbaste väg till lycka

0 kommentarer: