Senaste Kommentarerna

onsdag 16 mars 2011

Vagina Väggen



Att ändra människors syn på kvinnokroppen över hela världen genom konst. Det är idén bakom denna utställning som ställs ut i Brighton, England. Den brittiska konstnären Jamie McCartney har skapat en monumental väggskulptur som visar kvinnors mest privata kroppsdel. Den nio meter långa tavlan är sammansatt av 400 gipsavgjutningar på vaginor. Alla vaginor är unika.

Jamie McCartney har gjutit av kvinnors könsorgan under 5 år och hävdar att detta konstverk kommer att förändra kvinnors liv för gott. "Jag förstod att många kvinnor lider över utseendet på sina könsorgan och jag befann mig i en unik position att göra något åt detta", säger Jamie McCartney.



snabbisen's notering: Jag förstår inte hur en väggskulptur med fittor skulle göra kvinnorna mindre orolig över sina egna kön. Den enda som fått ut något av detta arbete torde vara Jamie McCartney som under 5 år fått se 400 nakna kvinnor och dessutom får betalt för det. Jag tror att jag också ska bli konstnär...

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

Så såg det ut i min dröm!Fast färgen på vaginorna var kukrosa...Visst är dom fina att titta på...dom små liven...;-)

Vissa verkar ha roligt på jobbet andra får drömma.

Sant!När jag tittar noggrannare på vaginaväggen så tycker jag mej känna igen många av dom?!Den på andra raden (räknat nerifrån) och numero fem (från vänster) ser ut som frugans... ;-)