Senaste Kommentarerna

lördag 5 mars 2011

Ofrivillig Latmask

Känns det som att du inte får något gjort på jobbet trots att du arbetar hela dagen? Ja då är du inte ensam.

Latmask
En ny studie visar att du har rätt. Anställda på små och mellanstora företag spenderar 50% av sin tid på nödvändiga men oproduktiva sysslor som arkivering, kommunikation och posthantering.

Enligt studien lägger man 36% av tiden till att kontakta kunder, partners eller kolleger för att få information eller för att boka in ett möte. Man lägger 14% av tiden till att duplicera information, radera skräpmejl och på oönskade telefonsamtal.

Hoppsan! Det finns med andra ord förbättringspotential...

[Källa]

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

4 kommentarer:

Oj! Själv är jag en ofrivillig latmask eftersom jag är arbetslös men jag skulle helst vilja vara en ofrivillig latmask med ett arbete.

Marianne

Beskrivningen stämmer exakt. Det är så här utvecklingen har blivit på min arbetsplats hos Polisen.

Kalle B.

Fan om jag vetat det här hade jag skaffat mig ett arbete tidigare. Typiskt!

Förbättringspotentialen är hart när "oändlig" (video ca 14 min) - ifall Wi "kör förbi" wåra personliga ego-”körda” hjärnor en smula.