Senaste Kommentarerna

tisdag 15 mars 2011

Kvinnor och Mat

När var det du åt en hel ostkaka i sängen sist eller en hel låda med munkar i badkaret? Själv hatar jag att äta i sängen pga alla smulor som blir kvar. Konstnären Lee Price målar figurativa fotorealistiska självporträtt från en fågelperspektiv. Porträtten är både spännande och voyeuristiska. Lee Price har en dille på att åskådliggöra en koppling mellan kvinnan och maten och av någon anledning drar bilderna blicken åt sig som en magnet. Om det beror på inslag av nakna kroppar låter jag vara osagt.

Glass i badkaret


Ostkaka i sängen


Citronmaräng i badkaret


Happy Meal i sängen


Munkar i finfåtöljen


Grillad ostmacka i badkaret


Gräddbakelse i sängen



Länk till Lee Price hemsida.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

3 kommentarer:

Jag tror att det är nakenheten som lockar dig Alfredo :)

Snuskpelle, jag vet nog hur din magnet fungerar ;)

Tja jag brukar inte äta mat i badkaret med ett glas vin brukar slinka ner. Ett glas vin och tända ljus, det är livet det.

Snygga bilder förresten.

Mia Söderström