Senaste Kommentarerna

lördag 3 april 2010

Varning för prostituerade

En vägskylt som varnar för prostituerade har skapat förvirring i staden Treviso i norra Italien. På varningsskylt finns en lättklädd kvinna med en handväska.

På skylten står det "Attenzione Prostitute" och varnar människor för "prostituerade".
Invånarna i Treviso har framfört klagomål mot skylten och menat att skylten är förvirrande. De vet inte om de ska väja för prostituerade som korsar gatan eller om det bara betyder att det finns prostituerade i området.


Dino Vezino, 34 säger: Jag var på väg till jobbet då jag såg skylten och saktade ner för att ta mig en ordentligt titt. Jag trodde först inte mina ögon, kvinnan på bilden hade en mini-kjol, högklackade skor och stora bröst. Jag förstod helt enkelt inte innebörden av skylten.

0 kommentarer: