Senaste Kommentarerna

måndag 12 april 2010

Är detta genomtänkt nu Jan Björklund

Hoppsan! Alliansen med Jan Björklund i spetsen vill införa yrkeslegitimation för lärare. Och spontant känns det riktigt bra, men så dyker det upp en del frågetecken som får mig att undra. "Grova brott eller grov oskicklighet i yrkesutövningen ska leda till indragen legitimation".


Vad betyder det här och vilken konsekvens får det på utbildningen. Att läsa i 4-5 år, gå ytterligare ett introduktionsår med en mentor och därefter riskera att inte få sin legitimation för att man bedöms som "oskicklighet" gör nog inte denna yrkeskår en tjänst. Tvärtom finns risken att vi får ytterligare brist på en yrkesgrupp ungefär som läkare.

Och vi vet ju att Alliansen tidigare har genomfört ogenomtänkta förslag och skapat kaos i samhället. Är det dags för ytterligare ett fiasko.

snabbisen - din snabbaste väg till lycka

1 kommentarer:

Hejsan!

Jag hoppas att du inte tar det här som reklam, för det är inte meningen. Grejen är den att jag, en tvåbarnsmamma har blivit
utvald som kandidat i en modelltävling "modell för en dag" och det är väl enda chansen för mig att få uppleva något sådant- nånsin, hihi.
MEN det går inte utan din hjälp. Jag måste nämligen få flest röster också....

Snälla rösta på mig ERICA, nr 6 och hjälp mig vinna! http://www.paulamyo.com/info/modelltavling/

I min blogg finns en pågående tävling där alla som röstar på mig kan vinna ett valfritt namn/budskapssmycke! Bara skriv en liten kommentar så är du med=)

Om du hjälper mig så lovar jag att jag blir fantastiskt glad! Snälla=)

KRAM/ Erica