Senaste Kommentarerna

lördag 6 mars 2010

Sista chansen i Örebro

Då var lidandet över även denna vecka. Hela Melodifestivalen-saken var hemma hos mig (i Örebro alltså) och härjade på gator och torg. Luttrade människor utan ett eget liv sprang gata upp och gata ner för att få en skymt av "kändisarna". Om man nu kan kalla Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson kändisar. Hmm! Jo det kan man nog!
Själv passade jag på att åka pulka med mina barn på förmiddagen och tillsammans ordnade familjen en vegetarisk taco-afton framför tv:n för att därefter genomlida alla bidraget.
Pernilla Wahlgren slog ut Pain in the ass Pain of salvation, Crucified Barbara korsfäste Pauline. Jessica Andersson slog ut Alcazar och Kalle Moreus och Orsa Spelmän gnisslade ihjäl Neo. Till slut stod de sämsta bidragen kvar på scen.
Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson gick tyvärr vidare till Globen och nu ska vi tvingas genomlida deras bidrag igen nästa lördag. Ja! Tvingas genomlida, eftersom mina barn vill att hela familjen ska samlas runt tv:n.

Nä! Då var det bättre förr, med bidrag som hade ett budskap.


Förresten! Jag tar tillbaka det sista jag sa!

Själv la jag min röst på Miljöpartiet, dom kämpar iallafall för att få bort all miljöförstöring och det är precis vad Melodifestivalen är. Jag till och med går så långt att jag hävdar att Melodifestivalen gör människor så förvirrade att de av misstag har sex med sina syskon.

Nu ska jag maila till Maud Olofsson och se om hon han trolla fram ett avdrag för alla Medodifestivalens offer, vi kan kalla det KUK-avdraget.

1 kommentarer:

hahahaahahahah melodifestivalen alltså...xD så pinsamt