Senaste Kommentarerna

söndag 29 november 2009

Oj Hoppsan!

Hur sjukt är inte detta!
När jag tittar in på bloggportalen.se så ser jag att den mest sökta termer senaste veckan är: snabbisen.blogspot.com

Hur kommer det nu sig ? Jag tittade på reglerna hur sökorden kommer in på listan och såg att listan presenterar de vanligaste termer användarna av Bloggsök.se har sökt på
och siffran i vänstra kolumnen anger placering denna vecka (senaste 7 dygnen, löpande).

Jag har inte kollt in denna söklista på ett tag och upptäcker idag att jag ligger etta.
Med andra ord är det många som söker på: snabbisen.blogspot.com

Hur kommer det sig att folk blivit nyfikna på min blogg? Möjligtvis kan ett mail som Emelie Sjöblom skickade till mig den 24 november (jag såg mailet idag) besvara detta.

Hon skrev:

Hejsan!

Du jag har en fundering.
Hur i helvete gör du för att komma upp på toppen sådär?

Jag menar... både du och jag vet ju att du inte har världens bästa och intressantaste blogg. Men du har sjukt många besökare. Alla vet ju att det beror på något fusk. Men vad?


Faktum är att många besöker min blogg pga att folk länkar till den. Så det innebär att någon/några gillar något de ser på bloggen, eller så jäklas dom med mig.
Min blogg är inte Guds gåva till folket, och syftet med att jag startade den var att se hur snabbt jag kan locka till mig besökare och bli större.
Jag vill se vad folk gillar och vad dom länkar till, och inom kort kommer jag att fylla på de tomma luckorna med de populäraste inläggen.

Dessutom använder jag Bloggportalens möjlighet till att länka till nyheterna i Aftonbladet, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. Det ger en viss exponering.
Sedan så skriver jag också ut de mest sökta termerna hos Bloggportalen.

Tyvärr är detta mycket dumt. Ta tex Jonas H Svensson. Han dunkar in alla populära ord och hans blogg dyker upp i varenda sökord. Sök på en "fis i rymden" och killen dyker upp som ett brev från posten.
Risken är stor att det snart dyker upp ett filter och då kommer sådana ofog leda till att man blir bannlyst.

Som ni kanske märker så använder jag inte sex så färdärvat i min blogg. Jag misstänker att om jag fyllde den med porr så skulle antalet besökare öka markant, men då skulle jag tröttna desto fortare. Jag gillar erotik men grovporr överlåter jag till de grövre grabbarna och tjejerna.

Förutom det jag nämnde ovan hur jag beter mig för att locka besökare så nämnde jag några tips till för Emelie men dem skriver jag inte ut här.

Det vi alla kan göra är att länka till varandra!

Om ni vill länka till mig kan ni kopiera koden nedanför till eran sida:
OBS! Ta bort de två asterixen * i koden innan ni använder den.

<*a target="_blank" href="http://snabbisen.blogspot.com"><*img border="0" alt="snabbisen" src="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEif4JhztVbqJvtHeeh-6lZEkCfDD_UaC22rIzLC2owNqDov5cX4sKjNQhoa4pLFomsYuHWc2M_Mk6k7BuTpWd5x0htSi3CCANXyvN-AM2wR1zfktZooN1O0DGjD4ZAlb1dESSCMnTGa2bs/s400/snabbisen.gif"/>

Resultatet blir en länk till mig och denna bild -> snabbisen


Så kämpa på och följ med i jakten på de stora besöken...

0 kommentarer: