Senaste Kommentarerna

fredag 20 november 2009

Kolla jag lever på a-kassa bidrag

Hallå hallå, kolla på mig. Jag är eran nya hjälte. Jag heter Mogi och är 20 år. Jag är modebloggare och vanligtvis köper jag en väska om dagen som kostar 7000 kr eftersom min blogg är så jäkla mycke bättre än era.
Nu ska jag sänka mig till eran (slöddrets) nivå och leva en eller två dagar på a-kassan för att visa vilken hjälte jag är.

Och eftersom jag är modebloggare som inte kan räkna själv har någon praktikant hos Aftonbladet räknat ut att jag som fejkad arbetslös ska leva på samma belopp som en av mina handväskor kostar ca 8 084 kronor efter skatt (9 818 före skatt).

Åhhh! Mogi vilken hjälte du är. Du verkligen lyfter de arbetlösas sak genom att simulera arbetslös och visa hur svårt det är att inte kunna shoppa Odd Molly, Smooph, Rizzo, Syster P och Mulberry .

Uähh, uähh vad ledsen jag blir i ögat som måste leva på a-kassa. Men Mogi, hur mycket får du från Aftonbladet för att genomföra denna parodi mot de som verkligen är arbetslösa.

Skäms på dig

1 kommentarer:

Personligen så räknade jag ut att jag lever på 7810 (studiebidrag) minus hyra på runt 2700, då är det kvar 5100. Av dessa pengar blir det över 1250-1500 kr per månad, så jag landar då på hennes summa. Notera nu också att jag gör allt jag vill, äter gott, äter ute flera dagar i veckan, köper det jag vill ha/behöver OCH inte får några pengar på sommaren, dessutom är det mesta av dessa pengar lån. Är det bara jag som har små behov, eller är resten av världen bortskämda småungar?